اجزای چرخ دنده کوره ها می توانند باعث افزایش عمر آنها شوند. با این وجود ، پس از گذشت سالها ، حتی با نگهداری مناسب ، چرخ دنده کوره چرخشی می تواند نشانه هایی از افت تدریجی را نشان دهد و حتی می تواند به دلیل انواع مسائل مزمن در برابر ناگهانی ناگهانی تسلیم شود. در این سناریوها ، جایگزینی استراتژیک اجزای چرخ دنده یا به روزرسانی های برنامه ریزی شده ضروری است. در این مقاله ، اندرو ویزنر نکات ارزشمندی در صنعت را به اشتراک می گذارد.

 

پوشیدن دنده ثابت در مقابل شکست ناگهانی

وقتی شروع به نمایش علائم سایش قابل توجه کرد ، به دنده خود دقت کنید. بدون شک ، متداول ترین موضوعاتی که به فرسودگی و کاهش تدریجی چرخ دنده های کوره شما کمک می کند ، موارد زیر را شامل می شود:

مسائل مربوط به روغن کاری: نمونه ها شامل کاربردهای ناکافی یا بیش از حد ، از بین رفتن روان کننده ، نوع اشتباه روان کننده و موقعیت هایی است که روغنکاری آلوده می شود.
مسائل مربوط به تراز کردن: نمونه ها شامل تراز نامناسب اسکله به اسکله یا محور کوره است. همچنین ممکن است شما هم تراز ضعیف مجموعه دنده (شعاعی / محوری) یا جبران ناخواسته قطعات را تجربه کنید.
شماره Kiln Shell: پوسته کوره شما ممکن است پیچیده شود (خارج از دور) و یا علائمی از وضعیت شناخته شده به عنوان میل لنگ صدف را نشان می دهد.
سایر موارد: بسیاری از موضوعات دیگر می تواند ناشی از کار یا مواد اولیه ، نگهداری نامناسب یا نقص در طراحی باشد.

به نظر می رسد که فرسودگی مداوم کافی نیست ، شکست های ناگهانی می توانند اتفاق بیفتند. پس از معاینه ، این خرابی ها تقریباً همیشه نتیجه شرایط مزمن است که اجازه دارند با گذشت زمان بدتر شوند از جمله کیفیت پایین کیفیت ، سوء استفاده نادرست از قطعات یا از بین رفتن کامل روغن کاری.

نکته: برای به حداقل رساندن خطر در معرض خرابی ناگهانی تجهیزات و بهره وری از دست رفته ، تجهیزات خود را تا حد فرسودگی و خرابی نگذارید.

 

چرخ دنده های قدیمی را بر اساس طرح های میراث به روز کنید

اگر تجهیزات شما بر اساس یکی از استانداردهای طراحی منسوخ زیر ساخته شده است ، به احتمال زیاد زمان به روزرسانی است:

فلنج سواری: ریشه این سبک سنتی به دهه 1900 باز می گردد. طراحی چرخ دنده فلنج شامل اتصال دنده گاو نر به طور مستقیم به پوسته کوره از طریق حلقه نصب سفت و سخت است و تراز کردن این نوع چرخ دنده روی یک کوره فعال بسیار دشوار است. سوء استفاده از شعاع از گسترش چرخ دنده ها غالباً با این طراحی اتفاق می افتد ، زیرا دنده مستقیماً در پوسته نصب می شود ، که از گرما منبسط می شود

فلنج های تقسیم شده با 2 یا 4 قطعه: در جعبه دنده های بزرگ با 20 یا بیشتر پا ، تهیه دنده های 2 تکه یا حتی 4 قطعه دشوار است. تعداد معدودی از مغازه ها در سرتاسر جهان می توانند اندازه را کنترل کنند ، زمان تحویل را تعیین کنند ، زمان سرب را تخمین بزنند ، محدودیت های حمل و نقل را مدیریت کنند و هنوز کیفیت لازم را ارائه دهند.

موتور / کاهنده درایو کمربند V: اگر کوره شما هنوز دارای سیستم پیشرانه درایو مدرن نیست که شامل موتور مستقیم کوپل شده به گیربکس ، یک درایو کمکی اینچ و ترمز برگشتی با سیستم کلاچ باشد ، شما خطر بالقوه ایمنی را تضعیف می کنید. قابلیت اطمینان از اجزای قدیمی شما.
ارتقاء ها اغلب اقتصادی تر از جایگزینی هستند

هنگامی که شما به طور کامل هزینه های جایگزینی مستقیم یک مجموعه دنده سنتی را در مقابل یک به روزرسانی کامل وزن می کنید ، اغلب اوقات هزینه های تعویض مستقیم بیشتر از به روزرسانی است!

به عنوان مثال ، شما ممکن است بتوانید از چرخ دنده چرخ دنده به مجموعه دنده های مارپیچ تبدیل کنید. کاهش عرض صورت در چرخ دنده های مارپیچ باعث کاهش هزینه ها می شود.

حتی بهتر ، اگر بتوانید به یک چرخ دنده چند قسمتی تبدیل شوید ، کل هزینه های عرضه شما از جمله حمل و نقل تمایل دارند به طور قابل توجهی ارزان تر باشند. هزینه تولید برای طرح های 2 ساله یا 4 تکه قدیمی دنده های بزرگتر با قطر 20 فوت یا بیشتر بسیار بیشتر است. در حقیقت ، برای جعبه دنده های هر اندازه (به طور معمول 3 متر یا بیشتر) ، چرخ دنده های حلقه اصلی چند بخش دارای چندین مزیت نسبت به چرخ دنده های سنتی 2 قطعه یا 4 قطعه است.

ارتقاء ارائه کیفیت دنده برتر. فرایند طراحی و ساخت برای تجهیزات دنده ای چند قطعه این مزایای متمایز را ارائه می دهد:

 

  • کنترل کیفیت: فرایند تولید باعث افزایش تعداد قسمتهای ریخته گری کوچکتر می شود. پیشرفت های دیگر ناشی از اندازه کوچکتر الگوهای ، دقت ماشین کاری و عملیات حرارتی است.
  • مواد بهبود یافته: طرح های فعلی می توانند نسبت به مواد سنتی از جمله مقاومت در برابر سایش و عملکرد استثنایی ، مکانیکی برتر داشته باشند بخش های کوچکتر هنگام نصب مانور بیشتری دارند و محدودیت های مکانی را از بین می برند.
  • پیشرفت های طراحی: جایگزینی چرخ دنده فلنج با طراحی صفحه جدید مماس / بهار می تواند تراز بهتری بخصوص در پوسته های کوره ای داشته باشد که انبساط تأثیر عمده ای بر ترازوی چرخشی یا محوری دارد.
  • هزینه های حمل و نقل کمتر: حمل و نقل می تواند در یک کانتینر بار استاندارد انجام شود (بدون بارهای بیش از اندازه خاص). بازه های زمانی تحویل به طور معمول کاهش می یابد.

    نکته: با استفاده از مجموعه دنده های چند بخش ، توصیه می شود که یک بخش یدکی در دست داشته باشید. به این ترتیب ، اگر آسیب به یک بخش وارد شود ، به جای ادامه کار با نقص و به طور بالقوه باعث آسیب بیشتر شود ، می توان آن را به راحتی جایگزین کرد.
    سیستمهای درایو را فراموش نکنید

    یکی دیگر از مناطق که در آن آپدیت ها اغلب انتخاب بهتری نسبت به تعمیرات پرهزینه هستند ، در سیستم های درایو است. تعویض سیستم های درایو منسوخ شده با هیدرولیک ، طراحی بسیار جمع و جور تری را فراهم می کند که امکان استفاده از طیف گسترده ای از نسبت های گشتاور / سرعت را فراهم می کند. به طور مستقیم با شافت پین پیوند داده شده ، هیچ ترازی لازم نیست (دیگر نیازی به موتور جداگانه ، گیربکس ، درایو کمکی ، اتصال کم سرعت یا سایر اجزای سنتی نیست).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *