مطابق با یازدهمین گزارش سالانه EY ، بیش از نیمی از 250 مدیر صنعت معدن مصاحبه شده “مجوز فعالیت” را به عنوان بزرگترین خطر برای مشاغل خود عنوان کردند . در طبقه متوسط رو به رشد و شهرنشینی سریع ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، تقاضای تولید انرژی و مواد اولیه مانند زغال سنگ را افزایش می دهد. بیایید به آماده سازی ذغال سنگ و چگونگی بهبود آن از نظر زیست محیطی و اقتصادی نگاهی بیاندازیم.

 

امروزه ، ذغال سنگ یک سوم از انرژی مورد استفاده در سراسر جهان را تأمین می کند و 38 درصد از تولید برق را تشکیل می دهد. بعلاوه صنایعی مانند آهن و فولاد ، سیمان ، کودهای شیمیایی و کاغذ خمیر و کاغذ برای فرآیندهای خود و نیازهای انرژی به زغال سنگ اعتماد دارند. با توجه به جایگاه ذغال سنگ در چارچوب انرژی جهانی و نگرانی های قانونی زیست محیطی مرتبط با آن ، تولید فناوری های زغال سنگ تمیز برای دستیابی به تولید انرژی کارآمد و کاهش ردپای محیطی ضروری است. اینجاست که شستشوی زغال سنگ وارد می شود.


شستشوی زغال سنگ چیست؟

بسته به کیفیت آن ، باید زغال سنگ را با آب و مواد شیمیایی شستشو دهید تا گوگرد و ناخالصی ها را از بین ببرید قبل از اینکه در نیروگاه سوزانده شود. شستشوی زغال سنگ یا سود ذغال سنگ به طور گسترده ای به عنوان روشی کارآمد برای به دست آوردن بیشترین استفاده از ذغال سنگ معدن دیده می شود. از طرف دیگر ، این فرآیند با آب بسیار زیاد است: به طور معمول ، با شستن یک تن زغال سنگ حدود 45 متر مکعب لیتر آب مصرف می کند. با تشدید مقررات زیست محیطی ، معدن مکانیزه باعث افزایش ناخالصی های معدن ذغال سنگ معدن می شود و میزان تولید همچنان در حال افزایش است ، یک نیاز مداوم برای بهبود کیفیت زغال سنگ وجود دارد.


تولید زغال سنگ با انرژی و انرژی کمتری دارد

راه حل شستشوی ذغال سنگ Metso شامل ماژول های مناسب و کارخانه ای است که ظرفیت بهره مندی را بهینه می کنند. به عبارت دیگر ، این به معنای فناوری هایی است که با استفاده از آب و انرژی کمتری و یا سایر مواد مصرفی در این فرآیند ، حداکثر استفاده از سنگ معدن را امکان پذیر می سازند.

بیایید آب نمکی ، بخشی از روند سودآوری را به عنوان نمونه بارز کنیم. صفحه شیب دار تمایل (IPS) به طور معمول یک جزء انتگرال در کارخانه شستشوی زغال سنگ است. IPS Metso یک سیستم رسوبی و جمع و جور مدولار و جمع و جور است که از فناوری شفاف سازی لاملا استفاده می کند و باعث کاهش سطح کف و مواد شیمیایی فلوکولانت می شود. فلوکولنت ها مواد شیمیایی هستند که در فرآیندهای تصفیه آب برای بهبود محل استقرار ذرات کوچک استفاده می شوند. فن آوری lamella امکان استفاده از لکه داران کمتری را در این فرآیند فراهم می کند ، که این امر تأثیر بر محیط را کاهش می دهد.

ویژگی مهم دیگر ، حفظ آب است. با افزایش حفاظت از آب ، تخلیه فاضلاب پس از خروج صفر و انتشار کمتر کربن ، راه حل به یک فرایند پایدار کمک می کند.

 

یک فرایند پایدارتر به کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کند

پایداری و هزینه و کارایی عملیاتی می تواند و باید دست به دست هم بدهد. راه حل شستشوی زغال سنگ Metso برای رفع نیاز و انعطاف پذیری بیشتر مشتریان و علاوه بر جنبه های پایداری ، طراحی شده است. فلسفه ما ارائه راه حل جامعی از مفهوم گرفته تا تجهیزات ، عملیات و خدمات در طول چرخه عمر گیاه است.

مدولار بودن باعث می شود که این راه حل بسیار متناسب با نیاز مشتری باشد. داشتن یک راه حل جمع و جور و قابل حمل به ویژه هنگام انتقال تجهیزات به سایت های از راه دور با حداقل زیرساخت ها ، سودمند است ، واقعیتی که تعداد فزاینده ای از تولیدکنندگان ذغال سنگ در آن فعالیت می کنند. همچنین با مراجعه به فناوری لاملا که در بالا به آن اشاره شد ، استفاده از مواد شیمیایی کمتری در فرآیند ، هزینه عملیاتی را کاهش می دهد.
به سمت نوآوری های مشترک برای فردا کارآمدتر

از آنجا که استفاده از زغال سنگ در آینده قابل توجه خواهد بود ، دولت ها و صنعت به طور یکسان نیاز به توسعه فن آوری های پایدار محیط زیست و اجتماعی و کارآمد دارند تا اطمینان حاصل شود که زغال سنگ به منبع انرژی بسیار تمیزتری تبدیل می شود. Metso به تدوین راه حل های برش خورده ادامه می دهد تا به مشتریان ما کمک کند تا عملیات خود را پایدارتر انجام دهند.

ما متخصصانی داریم که بویژه در بهره‌مندی از مواد معدنی ضروری که سبک زندگی مدرن ما را ممکن می سازند تمرکز دارند. هدف ما این است که با همکاری نزدیک با همکاران و مشتریان در سراسر جهان ، بازیابی مواد معدنی باهوش تر و پایدار را فعال کنیم. ما همیشه برای ایده ها و بازخورد ها باز هستیم ، پس از پیوستن به بحث دریغ نکنید!

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *