طراحی خط تولید سوختهای جایگزین بهینه (AF) – که معمولاً در تولید سیمان استفاده می شود – به کیفیت نهایی سوخت مورد نیاز بستگی دارد. هرچه اندازه مورد نیاز شما دقیق تر باشد ، مراحل بیشتری برای اضافه کردن نیاز خواهید داشت.

 

نمودارهای ۱ و ۲ فرآیندهای بهینه سازی شده را برای تولید کالری بالا <30 میلی متر و کم کالری <80 میلی متر سوخت دفع شده رد (RDF) و سوخت بازیافت جامد (SRF) نشان می دهد.

 

Optimized process for low-calorific <80 mm refuse-derived fuel (RDF) and solid recovered fuel (SRF) production.

 

خط RDF 80 میلی متر نشان داده شده در شکل ۱ با حداقل طیف وسیعی از اجزاء برای تولید سوخت پیش گرم کننده ۸۰-۱۰۰ میلی متر مجهز شده است. جریان مرتب سازی یا نوری مرتب سازی وجود ندارد و بنابراین ، محتوای فلزات غیر مغناطیسی و کلرید تحت کنترل نیست. این برنامه فقط دارای یک خرد کننده ، پیش خرد کننده و بدون صفحه نمایش است که باعث می شود مواد به <150 میلی متر کاهش یابد و ۸۰٪ آن از ۸۰ میلی متر باشد.

تا زمان رسیدن به اندازه دانه مورد نیاز ، ذرات بزرگ سایز دوباره چرخش خواهند یافت. این راه حل ساده و ساده با تجهیزات طبقه بندی بیشتر آسان خواهد بود ، زیرا تمام اجزای اساسی با مواردی که معمولاً در گیاهان پیشرفته تر تولید می شوند و دارای ارزش کالری بالا AF هستند ، یکسان است.

 

Optimized process for  high-calorific <30 mm refuse-derived fuel (RDF) and solid recovered fuel (SRF) production.

 

شکل ۲ خط تولیدی برای ارزش کالری بالا <30 میلی متر RDF / SRF برای مشعل اصلی را نشان می دهد. در این حالت ، ما یک خردکن خرد شده و ریز خرد شده را یکپارچه کرده ایم. پیش خردکن اطمینان حاصل می کند که مواد ورودی به <300 میلی متر کاهش می یابد ، و تمام کیسه های زباله باز می شوند تا غربالگری ، آهنربا ، جریان گرداب ، مرتب سازی نوری و تغییر باد انجام شود تا به درستی کار کند تا بتواند ورودی “تمیز” را تأمین کند. مواد برای خردکننده ریز ، جایی که سنگ و فلزات باعث ایجاد وقفه در تولید و خسارت های عمده ای می شوند. هزینه لباس برای خردکن های ریز خیلی بیشتر از پیش خردکن هاست و بنابراین ، قبل از رسیدن به رنده خرد شده ، باید ساینده ها را از بین ببرید.

برخی از تولیدکنندگان RDF / SRF که ۱۰۰ درصد جریانهای مواد تمیز را پردازش می کنند ، قطعاً می توانند از یک راه حل یک مرحله ای بهره مند شوند. اگر آنها محصول <80 میلی متر را تولید کنند ، ممکن است با یک خردکن ریز سریع و با ابزارهای تیز قادر به دستیابی به یک معقول منطقی باشند. با این حال ، آنها همیشه باید توجه داشته باشند که اگر با مواد از قبل خرد شده تغذیه شوند ، بهره وری یک خردکن ریز قابل توجهی افزایش می یابد. به عبارت دیگر – دستیابی به تغذیه خوب و مداوم یک ریز خرد شده با یک نقاله که از ماده <300 میلی متر> تغذیه می شود آسان تر از تغذیه مواد فله به یک خردکن ریز با جرثقیل است.

انتخاب خردکننده مناسب

هنگام انتخاب پیش خردکننده برای خط تولید RDF / SRF ، تجهیزات باید دارای مشخصات زیر باشند:

دستگاهی مقاوم و با سرعت بالا که در جریان زباله از رنج غیرقابل انکاری رنج نخواهد برد.
امکان خرد کردن همه چیز و اجازه ندهید که وسایل غیر قابل عبور عبور کنند و باعث توقف تولید شوند
امکان باز کردن کلیه کیسه های زباله و تولید جریمه های اندک که ممکن است. گزینه غربالگری همه جریمه ها باعث می شود کالری کالری بالاتر و سایش کمتری در تجهیزات فرآیند حاصل شود.
امکان تولید یک خروجی همگن با یک جریان ثابت و یک لایه یکنواخت بر روی نقاله استخراج برای فعال کردن درست آهنرباها ، صفحه ها و سایر تجهیزات مرتب سازی.

خردکن ریز برای خط تولید SRF باید مواد خروجی همگن تولید کنید

برای اطمینان از تغذیه صاف ، هرچه ممکن که مواد ممکن است به اندازه کمی تولید کنید

دسترسی آسان به سرویس برای تعمیر و نگهداری سریع از ویژگی های بالا در حالی که خدمات و هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حد ممکن پایین نگه دارید

به عنوان مثال تولید RDF / SRF با کیفیت بالا برای صنعت سیمان با فناوری پیشرفته ای که امروزه استفاده می شود آسانتر شده است. طراحی خط مطلوب به کیفیت نهایی سوخت مورد نیاز با اندازه دانه های ظریف بستگی دارد که به مراحل اضافی فرآیند برای حذف عناصر ناخواسته و اطمینان از یک محصول نهایی همگن بستگی دارد. طراحی تجهیزات خوب همچنین تعمیر و نگهداری آسان و به روز بودن بالا را در نظر می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *