تعمیر سرند:

تعمیر سرند و نگهداری از آن یکی از کارهایی است که در هر معدن و بخش تجاری باید به صورت دوره ای صورت بگیرد. چرا که سرند ها از جمله دستگاه هایی هستند که در طول گذر زمان و افزایش کارکرد آنها بیشتر دچار خرابی می شوند. دلایل زیادی هم برای بروز خرابی و تعمیر انها وجود دارد. تحمیل فشار زیاد بر روی سرند ها و انتقال در آنها این مشکلات را برای آنها ایجاد می کند.

 

تعمیر سرند در دوره های زمانی:

همانطور که گفته شد سرند ها از جمله دستگاه هایی هستند که ممکن است نسبت به دیگر دستگاه ها بیشتر مورد خرابی و آسیب قرار بگیرند.

یکی از دلایلی که موجب زیاد تعمیر شدن سرند در دوره زمان های مختلف می شود وجود تحرک در قطعه های مختلف آنها می باشد. به طور معمول احتمال به وجود آمدن خرابی در قطعات ثابت بسیار کمتر از قطعات متحرک می باشد.  از آنجایی که سرند ها بیشتر قطعات متحرکی دارند پس نسبت به دیگر دستگاه ها باید در زمان های کوتاه تری تعمیر اساسی و چک بشوند.

از طرفی دیگر سرند ها قطعات و دستگاه هایی هستند که سنگ ها و قلوه سنگ های زیادی را تفکیک و جداسازی می کنند. در کل علاوه بر وجود تحرک زیاد برای این کار در قطعات مختلف آنها، وجود فشار زیاد حاصل از وزن سنگ های آنها را هم باید به آنها اضافه کرد. همین دو عامل شرایط مناسب را برای بروز خرابی های مختلف در قسمت های مختلف دستگاه را فراهم می کند و بر همین اساس تعمیر سرند ها و تعمیر اساسی و دوره ای آنها یکی از عواملی است که باید برای بروز مشکلات جدی تر در دستگاه رعایت شود.  انجام روغن کاری قطعات متحرک آن هم از این قبیل می باشد که جزو مراحل تعمیر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *