تعمیر کوبیت:

سنگ شکن های کوبیت از جمله پرکاربرد ترین سنگ شکن ها هستند. برای تولید شن و ماسه به عنوان سنگ شکن های ثانویه در معادن مختلف سنگ ایران و به خصوص برای تولید شن و ماسه از سنگ هایی که از معادن کوهستانی و رودخانه ای استخراج می شوند، استفاده می شوند. اما سنگ شکن های کوبیت نیاز به تعمیر های اساسی در طول گذر زمان دارن.  تعمیر کوبیت شامل بررسی و چک کردن قطعات مختلف کوبیت می باشد.

 

تعمیر کوبیت در معادن:

کوبیت از جمله سنگ شکن هایی است که با استفاده از چکش، که به آن چکش کوبیت می گویند به خرد کردن و شکستن قلوه سنگ ها و سنگ های کوچک و بزرگ زیادی می پردازد. تعمیر کوبیت از تعمیر ظاهر آن که شامل قطعات به هم متصل شده و پیچ شده زیادی می باشد؛ تا تعمیر و بررسی چکش و روتور کوبیت آن می باشد. در ایران تعمیر کوبیت توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات قطعات معدنی و سنگ شکن ها صورت می گیرد. نیاز به نیروی متخصص برای تعمیر کوبیت وجود دارد. سرویس دوره ای کامل برای سنگ شکن ها از بروز مشکلاتی مانند، زنگ زدگی در قطعات مختلف و مشابه آنها جلوگیری می شود.

قطعاتی مثل روتور که در برابر فشار چند جانبه زیادی مقاومت می کنند؛ ممکن است بعد از گذر زمان زیاد سطح کاربرد آن این مقاومت را به علت قرار گرفتن در برابر رطوبت هوا و اکسیژن و مواد مختلف موجود در هوای معادن از دست بدهند. به همین دلیل سرویس دهی به آنها و تعمیر کوبیت قبل از بروز مشکل در روند کارکرد آن می تواند عقلانی و از بروز هزینه های مختلف زیادی جلوگیری کند. تا در مقابل سنگ شکن کوبیت هم بیشترین کارایی را در معدن ها داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *