با وجود سیستم CMMS مناسب ، می توان شاهد پیشرفت چشمگیر در برنامه ریزی نگهداری و عملکرد دستگاه ها بود. اما برخی دیگر ، با ابزار مشابهی ، دستاوردهای پیش بینی شده خود را تحقق نمی بخشند. با ارزیابی دقیق دو عامل مهم ، می توان کلید واقعی اجرای موفقیت آمیز CMMS را یافت.

 

سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری رایانه ای (CMMS) ، یک نرم افزار استاندارد است که در صنایع معدن و سنگدانه ها مورد استفاده قرار می گیرد ، بعضا به عنوان تنها راه حل برای مدیریت فعالیت های نگهداری در سایت ها توصیف شده است. CMMS موجودی لوازم یدکی ، برنامه ریزی تعمیر و نگهداری ، تخصیص منابع نگهداری و گزارشگری را به یک استراتژی یکپارچه تعمیر و نگهداری ترکیب می کند. با وجود سیستم CMMS مناسب ، می توان شاهد پیشرفت چشمگیر در برنامه ریزی نگهداری و عملکرد گیاهان بود. اما برخی دیگر با ابزاری مشابه قادر به تحقق دستاوردهای پیش بینی شده خود نیستند. پس از یک موفقیت موفق اخیر ، یکی از مشتریان ما نتایج قابل توجهی را مشاهده کرده است.

+ 23٪ افزایش در توان تولید
37٪ بهبود در انعطاف پذیری تعمیر و نگهداری
در دسترس بودن تجهیزات + 12٪
اینها نتایجی هستند که می توانند با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند. هنگامی که به روند برنامه ریزی تعمیر و نگهداری خود می پردازید ، مهم است که سؤالاتی بپرسید از جمله اینکه راه حل فعلی تعمیر و نگهداری من چیست و چه چیزی از دست رفته است؟ برای دستیابی به پیشرفتهای مشابه ، چه مواردی را باید در نظر بگیرم؟ با ارزیابی دقیق دو عامل توضیح داده شده در زیر ، می توان کلید واقعی اجرای موفقیت آمیز CMMS را یافت.

واقعاً درک آنچه شما از سیستم نگهداری خود نیاز دارید

قبل از اینکه بتوانید آنچه را که از سیستم نگهداری استفاده می کنید مشخص کنید ، مهم است که بین برنامه ریزی و برنامه ریزی تفاوت قائل شوید. برنامه ریزی همان چیزی است که شما از نظر منابع برای فعالیت های نگهداری خود نیاز دارید. برنامه ریزی زمانی است که وظایف نگهداری شما باید انجام شود. در بیشتر مواقع ، مردم این دو را اشتباه می گیرند و ساختن یک سیستم تعمیر و نگهداری موفقیت آمیز را دشوار می کند.

مرحله بعدی تعیین وظایفی است که انتظار دارید CMMS شما انجام دهد. مثلا:

آیا فرآیندی وجود دارد که باید بهینه سازی شود؟
آیا شما نیاز به کنترل بیشتری در مورد موجودی و تعویض قطعات خود دارید؟
چگونه می توانید از اطلاعات موجود در ابزار به نفع خود استفاده کنید؟
چه نوع تصمیماتی اتخاذ خواهید کرد؟
برای انجام این کار چه نوع اطلاعاتی لازم است؟
اگر این سؤالات بدون پاسخ باشند ، تهیه بهترین راه حل برای گیاه (گان) شما برای شریک زندگی CMMS دشوار خواهد بود. با روشن کردن این جزئیات از قبل با تیم خود می توانید ساعتهای مشاوره ای پرهزینه و به موقع را که با فروشنده خود گذرانده اید پس انداز کنید.

پیدا کردن شریک مناسب با تخصص صنعت

به نظر می رسد که باید با ارائه دهنده راه حل شما متناسب باشد. این درست است اما منظور ما از تناسب چیست؟ گذشته از داشتن ارزش ها و اهداف مشترک ، ضروری است که تجربه شریک زندگی تان مطابق با عملکردهای شما باشد. بسیاری از فروشندگان در فناوری اطلاعات تخصص دارند و سیستم داخل و خارج را می شناسند. با این وجود ، برای اینکه بتوانید CMMS خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید ، شریک زندگی شما نیاز به تجربه فراتر از ترکیب تکنولوژیکی سیستم دارد. آنها نیاز به تجربه فرآیند و بهره برداری از معدن دارند.

در اینجا نمونه ای از یک مشکل معمولی است که با سیستم های تعمیر و نگهداری توسط تأمین کنندگان که فاقد تخصص صنعت هستند ایجاد می شود. در تنظیمات و سازماندهی سیستم می توانید مشکلات را پیدا کنید:

مشتری اخیر می خواست بداند کدام تجهیزات بیشترین هزینه تعمیر و نگهداری را متحمل شده است. این امر می تواند تعیین کند که کدام دستگاه ها نیاز به به روزرسانی دارند. پس از مشاوره با سیستم CMMS ، نتیجه گیری “معدن” بود. این پاسخ عمومی برای تصمیم گیری صحیح برای مشتری مفید نبود. این به جای یک ماشین یا مؤلفه خاص به بخشی از فرآیند (یا دسته والدین) اشاره داشت.

از آنجا که می خواهید بر اساس داده های دقیق تصمیم گیری کنید ، برای اطمینان از توزیع و ثبت صحیح اطلاعات ، روند کار پایین می آید. با همکاری با شریکی که تخصص تعمیر و نگهداری دارد ، CMMS شما با اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری سفارشی می شود. OEM تنظیمات مناسب CMMS را تضمین می کند و از مشکلات مشابه با مثال ذکر شده در بالا جلوگیری می کند. اطلاعاتی از قبیل روند بندی ، تخصیص هزینه ، بهینه سازی تعمیر و نگهداری و مهندسی تعمیر و نگهداری در نوک انگشتان شما خواهد بود و نه در برنامه های خارجی مانند Microsoft Excel که برای فعالیت های تعمیر و نگهداری مناسب نیست.

Metso راه حل تعمیر و نگهداری Metso (MMS) را در قراردادهای خدمات چرخه زندگی ارائه می دهد تا شما را در مسیر صحیحی برای نگهداری و برنامه ریزی موجودی و برنامه ریزی قرار دهد. ببینید که چگونه ابزار ما به مشتری ما کمک کرده تا با کاهش قابل توجه هزینه و بهبود سرمایه عملیاتی ، امکانات تولید 25+ خود را مدیریت کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *