می توانید بگویید که هرگونه مکالمه آزاد بین مدیریت و کارمندان باید یک چیز خوب برای یک سازمان باشد ، اما در مورد مکالمات باز درباره کارمندان چه می توانید بگویید؟

 

در Metso ، یک کمپین سراسری گفتگوهای ایمنی را در دستور کار مدیران و تیمهایشان قرار داده است و تأثیر آن بر فرهنگ ایمنی در حال تحولات ما تحول پذیر بوده است.

مکالمات ایمنی چیزی نیست که در میان متخصصان ایمنی در دفاتر راه دور در جایی اتفاق بیفتد. هر یک از ما باید متعهد به صحبت آزادانه و غالبا در مورد ایمنی باشیم. برای مدیران دارای تیم ، مکالمات ایمنی نیز به بخشی از معیارهای عملکرد مدیریت تبدیل شده اند که حداقل در هر سه ماه یک مکالمه ایمنی را هدف قرار می دهند.

بهترین مکان برای مکالمه ایمنی کجاست؟

برخی از مدیران ، در تلاش برای تبدیل شدن به خبره ، ممکن است مفهوم مکالمات ایمنی را پیچیده تر از آنچه باید باشد باشد. مکالمات ایمنی در واقع به همان سادگی که به نظر می رسد ساده است – افرادی که در مورد ایمنی چت می کنند. مکالمات ایمنی در یک دفتر انجام نمی شود بلکه در ایستگاه های کاری یا کف کارخانه انجام می شود. آنها سخنرانی نمی کنند ، دستورالعمل های با صدای بلند را می خوانند یا جلسات مدیریتی را برای گروه های کارمندان برگزار می کنند. آنها مکالمه های چهره به چهره و در میان بیش از سه نفر هستند.

نکات مدیر برای انجام مکالمات موفق

از نظر مدیر ، انجام یک گفتگوی ایمنی خوب کمتر در مورد صحبت گوینده خوب و بیشتر در مورد داشتن مهارت گوش دادن خوب است. برای یادگیری حداکثر ، باید کارمندان این بخش را انجام دهند. ما فکر می کنیم نسبت بهینه صحبت کردن با گوش دادن به یک مدیر 5:15 دقیقه است.

این بدان معنا نیست که مدیران باید مانند چشم انداز سکوت کنند. آنها باید بدانند که چگونه مکالمات را به راحتی به جلو هدایت کنند. مکالمه ایمنی موفقیت آمیز در مورد پرسیدن سوالات مناسب و سپس با دقت گوش دادن به پاسخ ها است. این فرصتی برای مدیران است تا از وظایف روزانه تیم های خود آگاهی بیشتری داشته باشند ، همچنین ریسک ها را در کنار هم انجام دهند و اقدامات اصلاحی را انجام دهند. همچنین فرصتی برای نشان دادن اهمیت مراقبت آنهاست.

چه تأثیر بزرگی را می توان انتظار داشت؟

اگرچه مکالمات ایمنی ذهنی هستند و نتایج آنها به راحتی اندازه گیری نمی شود ، اما به نظر می رسد تعداد مکالمات ایمنی انجام شده تأثیر مثبتی بر عملکرد ایمنی خواهد داشت. همین امر را می توان برای تعداد ریسک های ثبت شده نیز بیان کرد – و ما معتقدیم که مکالمات ایمنی تمایل به تأثیر مثبت بر تعداد مشاهدات ریسک دارند.

ما دیده ایم که مکالمات ایمنی به ما کمک می کنند تا فرهنگ ایمنی خود را تحت تأثیر ، اندازه گیری و ارزیابی قرار دهیم. آنها آگاهی ایمنی را افزایش داده و رفتار ایمنی مثبت را تقویت می کنند. آنها حتی ممکن است به همه ما کمک کنند تا بهتر پیشرفت کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *