دستگاه ماسه شور

زمانی که شن و ماسه را از بستر رودخانه می گیریم قبل از این که به داخل دستگاه سنگ شکن انداخته شوند باید آن را خوب شست و شو کنیم، به همین دلیل برای تمیز کردن آن از دستگاه ماسـه شور استفاده می کنیم که دارای مدل های متنوعی است

 

معرفی انواع دستگاه ماسـه شور

  • دستگاه ماسـه شور تک حلزونی
  • دستگاه ماسه شور دو حلزونی
  • ماسه شور پاکتی دو محور

ماسـه شور تک حلزونی: در فرآیند تمیز کردن شن و ماسه در این دستگاه، مواد به همراه آب به داخل حوضچه دستگاه ریخته می شوند. فرآیند تمیز کردن آن بدین گونه است که از پره های حلزونی آن جهت هدایت کردن این مواد به همراه آب به درون دریچه خروجی استفاده می شود. و سپس گل و لای مربوط به مواد توسط پره های حلزون گرفته می شود و این گل و لای از سیستم خروجی آن خارج می شود. فرق دستگاه ماسه شور حلزونی با دو حلزونی در این مورد است که برای موادی که دارای مواد اضافی بسیار زیادی است از ماسه شور دو حلزونی استفاده می شود که مواد اضافی به وسیله این دو حلزون گرفته می شوند اما برای موادی که دارای گل و لای اندکی است از سیستم ماسه شور تک حلزونی استفاده می شود.

 

دستگاه ماسه شور

 

ماسه شور پاکتی دو محور:

از این دستگاه جهت شست و شوی ماسه های بادی استفاده می شود. در واقع سیستم این دستگاه بدین گونه است که دارای 3 دهانه خروجی آب و دو ورودی است به همین دلیل صرفه جویی آب در ماسه شور حلزونی بیش تر است. قدرت تناژ مربوط به دستگاه ماسـه شور پاکتی حدود 80 تن بر ساعت است و از این دستگاه برای خط تولیدهای بزرگ استفاده می شود. هم چنین سرعت کم چرخ های آن به علاوه ارتفاع زیاد حوضچه و ارتفاع زیاد خروجی آب تمامی این موارد باعث می شود که ماسه ای با کیفیت بالا تحویل داده شود و از این حیث نسبت به سایر انواع دستگاه ماسـه شور برتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *