به عنوان یک طراح صنعتی ، شما به سرعت یاد می گیرید که اگر می خواهید محصولی را بهبود بخشید ، باید هسته و اصل آن را بدانید. درست مانند روابط شخصی ، هرچه بیشتر وقت خود را در کنار هم سپری کنید ، درک متقابل عمیق تر است.

 

خوشبختانه برای ما ، توسعه دهندگان کارخانه های خرد کننده Lokotrack ، Metso بیش از ۳۰ سال است که ساخت سنگ شکن و صفحه نمایش موبایل را در اینجا در تامپره ، فنلاند تولید می کند. در این مدت بیش از ۱۱۰۰۰ کارخانه Lokotrack از خط تولید عبور کرده اند. سه دهه زمان مناسب برای یادگیری درک سنگ شکن های تلفن همراه است ، و به خصوص افرادی که Lokotrack برای آنها کار می کند.

قبل از اینکه به جزئیات و سلیقه های سنگ شکن های متحرک بپردازیم ، خوب است که چرا آنها در وهله اول وجود دارند را مرور کنیم: گیاهان Lokotrack ماشین هایی هستند که برای خرد کردن سنگ ها و مواد بازیافتی برای مقاصد مختلف مانند ساخت زیرساخت ها طراحی شده اند. خانواده این محصول شامل چندین مدل با توضیحات شغلی متفاوت ، از مدلهایی هستند که عمدتا در مناطق دور دست ، مانند معادن کار می کنند ، تا سایر موارد مورد استفاده در قلب شهرهای شلوغ.

به یک معنا ، هر Lokotrack بی نظیر است – همه آنها برای پاسخگویی به نیازهای فعلی مشتری خاص به بهترین وجه ممکن ساخته شده اند. با این حال ، از دید یک طراح صنعتی ، گیاهان Lokotrack نیز شباهت های بسیاری دارند. این به دلیل ماهیت مشتریانی است که در عملیات خود به سنگ شکن های موبایل احتیاج دارند. دستگاه های خرد کن موبایل تا زمانی که به طور کامل در محل کار نکنند ، برای مشتریان ارزش افزوده ای ندارند. بنابراین ، برای خدمت به مشتریان به بهترین روش ، Lokotrack باید در اسرع وقت تولید و تحویل داده شود. برای اطمینان از این عرضه سریع ، آنها مبتنی بر راه حل های “ماژولار” هستند. به عبارت دیگر ، مؤلفه های مشابه در مدل های مختلف مورد سوء استفاده قرار می گیرند. این تولید ماژولار سرعت مونتاژ را سرعت می بخشد و زمان تحویل را کوتاه می کند ، اما برای یک طراح صنعتی چالش های جالبی را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، هنگام تجدید یک مدل Lokotrack ، طراحان و مهندسان باید الزامات کل خانواده محصول را در نظر داشته باشند.

وقتی صحبت از طراحی Lokotrack می شود ، نمی توانیم به اندازه کافی درباره کاربران دستگاه فکر کنیم. استفاده از این راه حل آسان است؟ آیا قطعات و قطعات مختلف برای هر نیاز در وضعیت بهینه قرار دارند؟ چگونه خطرات ایمنی به حداقل می رسد؟ آیا این مدل مدرن به نظر می رسد و در محیط عملیاتی مناسب قرار می گیرد؟ سنگ شکن متشکل از قطعات متحرک بسیار حیاتی است که با یکدیگر تعامل دارند که خوشبختانه سازگاری قابل آزمایش است. قبل از هر نمونه اولیه از Lokotrack جدید ، یک مدل سه بعدی ساخته می شود ، که به ارزیابی اینکه آیا طرح ریزی شده با خصوصیات فنی مطابقت دارد کمک می کند. اگر اینگونه نباشد ، ما باید گامی به عقب برداریم و بعضی از جزئیات را دوباره اصلاح کنیم و دوباره امتحان کنیم. به این ترتیب ، یک نمونه اولیه احتمالاً نه تنها عملکردی مناسب بلکه ساده خواهد بود – ساده برای استفاده ، تنظیم ، نگهداری و ساخت. بعداً می توان آن را در عمل در یک سایت واقعی آزمایش کرد.

توسعه گیاهان Lokotrack روندی بی پایان است. با تغییر نیاز مشتری و بهبود مواد ، سنگ شکن های موبایل نیز پیشرفت می کنند. آنها متحرک تر و ایمن تر می شوند و انرژی کمتری را نیز صرف می کنند. جدیدترین تغییرات قابل مشاهده به دلیل تولید مواد کامپوزیتی است. به عنوان مثال ، قبلاً ، تمام پوشش ها و سپرهای موجود در گیاهان Lokotrack از فلزات سنگین و بادوام ساخته شده بودند که در بعضی مواقع از عهده اجرای آن برآمدند. هنگامی که قطعات کامپوزیت پیشرفته جایگزین پوشش های فلزی شدند ، وزن کاورها کاهش یافته و نگهداری به طور قابل توجهی نرم تر می شود. قطعات کامپوزیت نیز به راحتی قالب ریزی شده و در هنگام نصب نیز قابل استفاده است. علاوه بر این ، اجزای سبک تر کامپوزیت طرح های جدید مسکن را کاهش می دهند که باعث کاهش سر و صدا و گرد و غبار می شوند – مخصوصاً برای سنگ شکن هایی که در نزدیکی مناطق مسکونی کار می کنند – مفید است.

Lokotrack یک اختراع ۳۰ ساله است که بهبود می یابد. چگونه آنها در آینده به نظر می رسند و احساس می کنند ، ما هنوز نمی دانیم. ماشینهای جدید مطمئناً بیشتر و بیشتر از ابزارهای دیجیتالی استفاده می کنند و کنترل از راه دور کل ناوگان به طور خودکار از قبل آسان تر خواهد بود. بهینه سازی سطح تولید ، کیفیت محصول نهایی و نگهداری نیز با داده های اضافی بهبود می یابد. با این حال ، هرچه مفهوم این باشد ، طراحی صنعتی نقش اساسی در ساختن راه حل های جدید متناسب با نیازهای دائما در حال تحقق مشتریان دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *