آیا می دانید فولاد بازیافتی ترین ماده جهان است؟ سالانه بیش از 650 میلیون تن فولاد بازیافت می شود. این تپه تا حدودی غیرقابل درک از فولاد است. وزن آن به بیش از صد هرم بزرگ جیزه خواهد رسید.

 

بیشتر این فولاد بازیافت شده برای تولید فولاد جدید استفاده می شود. حدود 37٪ از فولاد جهان از مواد بازیافت شده ناشی می شود. تقریباً سهم مس و آلومینیوم حدود 35٪ از فلزات بازیافت شده ساخته می شود.

Metso در موقعیتی منحصر به فرد برای خدمت به صنعت فلزات – از استخراج و فرآوری مواد اولیه گرفته تا بازیافت فلزات به عنوان یک ماده اولیه ثانویه به تولید دوباره می رسد. ما برای دستیابی به الگوی تجارت دایره ای ، که در آن محصولات و قطعات تعمیر ، استفاده مجدد ، بازگشت و بازیافت انجام می شود ، کمک می کنیم. در دنیایی که پایداری از اهمیت بیشتری برخوردار است ، داشتن یک بخش اساسی از اقتصاد مدور برای ما یک امتیاز و اشتیاق بزرگ است.

علاوه بر جنبه های پایداری ، انگیزه های اقتصادی قوی نیز برای استفاده از مواد بازیافت شده بیشتر وجود دارد. به عنوان مثال ، در مقایسه با تولید اولیه ، تولید فولاد از قراضه بازیافت شده فولاد بیش از 60 درصد در هزینه انرژی صرفه جویی می کند. برای مس ، پس انداز می تواند بیش از 80٪ و برای آلومینیوم حتی بیش از 90٪ باشد.

چین نیمی از فولاد جهان را تولید می کند

دو سال گذشته برای صنعت بازیافت فلز چالش برانگیز بوده است. قیمت پایین سنگ آهن باعث شده فلزات بازیافتی نسبت به سنگ معدن گرانتر شوند. تقاضای ضایعات ضعیف ، به نوبه خود ، بر تمایل به سرمایه گذاری در ماشین آلات بازیافت تأثیر گذاشته است. اما ، با وجود این نوسانات نامطلوب در بازار ، چشم انداز بلند مدت مثبت است.

به عنوان مثال ، هنوز اختلاف بزرگی بین سهم تولید فولاد و میزان قراضه استفاده شده از چین وجود دارد. این غول فولادی که به سرعت در حال توسعه است حدود 50٪ از تولید فولاد جهان و حدود 80٪ واردات سنگ آهن را تشکیل می دهد ، اما سهم چین از واردات قراضه جهانی فقط 3٪ است. دلیل اصلی این امر این است که کوره های برقی هنوز به سمت شرق حرکت نکرده اند: 63٪ از فولاد در ایالات متحده و 39٪ در اتحادیه اروپا در کوره های برقی ذوب شده اند ، اما در چین این کوره ها فقط 6٪ را پوشش می دهند. ظرفیت.

تاکنون چین از فلزات قراضه به اندازه کافی بهره نمی برد. کوره های انفجار چینی در حدود 8٪ از تولیدات خود را از قراضه استفاده می کنند ، در حالی که در کشورهای دیگر این سهم معمولاً 15-20٪ است. با این حال ، این پتانسیل عظیم در بازیافت فلز را نشان می دهد: اگر چین میزان استفاده از قراضه را به 15٪ افزایش دهد ، به معنای بیش از 50 میلیون تن مصرف اضافی قراضه است – جهشی که برابر است با مصرف سالانه فعلی قراضه در ایالات متحده.

مانند چین ، استفاده فعال تر از مواد بازیافتی کمی بیشتر در جنوب ، در هند ، می تواند در حل برخی از مشکلات ایجاد شده با رشد سریع جمعیت کمک کند. بیش از 1.3 میلیارد هندی نیاز به مسکن جدید ، زیرساخت های جدید و محصولات جدید دارند. تقاضا برای فلزات به شدت افزایش می یابد: وزارت فولاد هند تخمین می زند که کمتر از یک دهه از این پس صنعت فولاد سالانه حدود 56 میلیون تن فلز قراضه مصرف می کند.

موفقیت در بازار بازیافت فلزات فرار

یک روند قابل توجه در صنعت بازیافت فلز تغییر فزاینده مواد قراضه است. در عمل ، این بدان معناست که سهم نسبی فولاد سنتی در حال ریزش است و مواد جدید مانند پلاستیک و آلومینیوم در حال افزایش هستند. حیاط قراضه باید توانایی پردازش انواع مواد خوراکی را به صورت کارآمد داشته باشد. همچنین ، استخراج مواد با ارزش از باقیمانده خردکن و بازیابی فلزات غیر آهنی و پلاستیک در اجرای یک تجارت ضایعات سودآور بسیار مهم است.

موفقیت در بازار امروز نیاز به کارایی در پردازش مواد قراضه دارد. شرکتها می توانند استراتژیهای مختلفی را برای دستیابی به راندمانها اتخاذ کنند: برخی ممکن است برای جمع آوری مواد خوراکی از مناطق بزرگتر روی ظرفیت و حجم بیشتری از گیاهان تمرکز کنند ، در حالی که برخی دیگر برای به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل ، حیاط فرآوری را نزدیک به منبع ماده تشکیل می دهند. هر چه استراتژی باشد ، داشتن ماشین آلات مناسب برای اهداف مهم است.

Metso این نیازها را با استفاده از خرد کنهای قبل ، خرد کن ، برش و بالشتک که در اندازه کوچکتر هستند و قادر به کنترل طیف گسترده تری از مواد مختلف هستند پاسخ می دهد. ما سعی می کنیم محصولاتی را مهندسی کنیم که نه تنها تقاضای فعلی را برآورده کنند بلکه به آینده ممکن نیز نگاه می کنند – آینده ای که استفاده کارآمدتر از منابع طبیعی فقط افزایش می یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *