تحقیقات به ما نشان می دهد که بین رشد جهانی جمعیت و تقاضا در فلزاتی مانند مس و طلا رابطه قابل توجهی وجود دارد. در عین حال ، کاهش در درجه سنگ معدن به معنای پردازش سنگهای بیشتری برای هر بیت فلز قابل اشتعال است. اگر به طور چشمگیری کارآیی را بهبود ندهیم ، تأثیر آن بر اقتصاد جهانی ، محیط جهانی و استاندارد زندگی ما بسیار زیاد خواهد بود. در اینجا ما به بهینه سازی فرآیند و تأثیرات آن بر بهره وری انرژی در معدن می پردازیم.

تعادل بین سنگ شکن و انفجار

یکی از راههای صرفه جویی در انرژی ، انفجار بیشتر و خرد کردن / خرد کردن کمتر است. به این ترتیب می توانید اندازه خوراک را قبل از خرد کردن اولیه ، افزایش توان مدار و کاهش انرژی مورد نیاز برای کمبود پایین دست کاهش دهید. انفجار مقرون به صرفه ترین وسیله برای کاهش اندازه سنگ است. انرژی شیمیایی برخلاف انرژی الکتریکی ارزان است. اگر بتوانید الگوی انفجار طراحی کنید که حداکثر استفاده از انرژی شیمیایی ارزان را به صورت ایمن به حداکثر برساند ، تأثیر قابل توجهی در انرژی الکتریکی مورد نیاز برای انجام فرآیند کاهش اندازه خواهد داشت.

Metso مطالعات موردی متعددی دارد که در آن تغییرات در مته ها و طراحی های انفجار منجر به افزایش در توان جریان پایین دست 5-20٪ می شود. افزایش توان از طریق آسیاب SAG به طور کلی نیاز به تغذیه با جریمه های بیشتر دارد. اگر این موارد در انفجار ایجاد شود ، روشی بسیار مقرون به صرفه تر برای دستیابی به توان بیشتر SAG است. به طور کلی ، بیشترین فواید ، 10-20٪ افزایش در توان ، در سخت ترین سنگ معدن مشاهده می شود.

نکته بسیار مهم اینست که انفجار بیشتر به معنای خرد کردن کمتر نیست. این کار باعث می شود کار سنگ شکن اولیه کمی متفاوت و شاید ساده تر باشد ، اما برای اطمینان از پردازش آنها باید مراحل بعدی خرد کردن بعدی به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اطمینان از اینکه در هنگام بررسی عملیات سنگ شکن اولیه ، هرگونه تغییر در ROM (Run-of-Minine) در نظر گرفته شود ، بسیار مهم است. برای اطمینان از این که سنگ شکن به خوبی کار کرده و قادر به انتقال مزایای ROM جدید به مراحل پردازش پایین دست بدون ایجاد مشکل در سنگ شکن است ، باید مشخصات تنظیم و سنگ شکن را بررسی کنید.

استفاده از پیش تمرکز و مرتب سازی

رد زود هنگام سنگ زباله مستقیم ترین راه برای کاهش هزینه کمبود است. این ترفند محدود کردن میزان ارزش مواد به همراه زباله است. هنگامی که به درستی انجام شود ، قبل از غلظت می تواند بهبودی را افزایش دهد و منجر به یک سناریوی واقعی برنده شود: مصرف انرژی کمتر و تولید بیشتر فلز.

هدف اساسی مطلق پیش از غلظت ، حذف هر چیزی از سنگ معدن است که نیازی به شکسته شدن ندارد. چالش این است که بانگ آزاد شده را در هر مرحله از کمبود حذف کنید تا اطمینان حاصل شود که در مرحله بعد از مصرف انرژی غیرضروری استفاده نمی کند. این روند بر دو جنبه اساسی استوار است. ذرات کم درجه یا بی ثبات و روند از بین بردن آنها. پیش تمرکز به این ترتیب لزوماً جدید نیست و شامل مواردی مانند جداسازی گرانش ، جداسازی متراکم رسانه ها ، شناور فلش و غربالگری می شود. تحولات اخیر مربوط به مرتب سازی سنگ معدن سنسور مانند مرتب سازی نوری ، مرتب سازی اشعه ایکس و مواردی از این دست است.

اثربخشی انرژی از طریق افزایش زندگی پوشیده

فرآیند کم کاری سه چیز ایجاد می کند: کاهش اندازه ، گرما و سایش. شواهدی منتشر شده است که نشان می دهد ، حداقل در مقیاس آزمایشگاه ، که هنگامی که شما راندمان سنگ زنی را افزایش می دهید ، در واقع تولید گرما و ساییدگی را همزمان کاهش می دهید. برای یک آسیاب معین ، مقدار محدودی انرژی وارد می شود. این یا به سمت تولید آنچه می خواهیم بکشیم ، کاهش اندازه یا بخش بیشتری از آن به تولید آنچه نمی خواهیم ، یعنی سایش و گرما می رود.

نمونه دیگر بهبود عمر سایش برای افزایش کارایی آسیاب ، از جمله کاهش مصرف انرژی خاص ، در مقاله ای توسط Sever Ciutina (Metso MLS) و RJSoriano (Snr Metallurgist ، معدن طلای Masbate ، فیلیپین) در دوازدهمین کنفرانس اپراتورهای Mill ارائه شد. 2014. این تجزیه و تحلیل ارائه می دهد که چگونه نصب بالابرهای خمیده خمیری روی تخلیه کارخانه SAG با سرعت ثابت باعث کاهش مشکلات سایش ، افزایش عمر سایش می شود. همچنین باعث کاهش مصرف انرژی بدون هیچ گونه اتلاف مربوط به توان آنها می شود.

 

این پست وبلاگ بخشی از یک مجموعه چهار قسمتی در مورد چگونگی اطمینان از بهره وری انرژی در معدن است. سری کامل را بخوانید:

1. طراحی مدار Comminution

2. بهینه سازی فرآیند

3. دستیابی به طول عمر سرمایه گذاری

4- در خرد کردن و غربالگری درون گودال کارآمد است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *