شما باید اصول اولیه فیدر آپرون خود را بلد باشید که به درستی اندازه و انتخاب شده است. شما باید اطمینان حاصل کنید که فیدر آپرون شما به درستی نصب شده است و سپس اطمینان حاصل کنید که با مدیریت مناسب می توانید عملکرد بهینه را برقرار کنید. در بخش پایانی مقاله، مارتین یستر بینشی در مورد این دو موضوع به ما می دهد.

 

آیا یک فیدر سبک “تراکتور” به روانکاری منظم نیاز دارد؟

ثابت شده است که فیدرهای آپرون سبک “تراکتور” بسیار مقاوم هستند و مزایایی از قبیل حداقل سایش و نگهداری کم را به همراه خواهد داشت. اما آیا یک فیدر آپرون سبک “تراکتور” به روانکاری منظم نیاز دارد؟ نه ، زیرا طراحی مدرن تقریباً 100٪ برای روغن کاری شده مهر و موم شده است.

تنها مکانهای موجود در فیدر پیشبند سبک “زنجیره تراکتور” که نیاز به هرگونه روانکاری دارد ، دو یاطاقان های بلوک بالش که در شافت سر قرار دارند. این یاتاقان ها فقط به روانکاری گریس نیمه منظم احتیاج دارند. با حذف نیاز به سیستم روانکاری اتوماتیک ، فیدر آپرون زنجیره ای تراکتور هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد (OPEX).
هنگام طراحی یک ساختار پشتیبانی برای فیدر آپرون من ، چه بارها و الگوهای پیچ و مهره ای را باید در نظر بگیرید؟

هنگام طراحی زیر ساختار برای فیدر آپرون ، فاکتورهای خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در مرحله اول ، سه نوع بار وجود دارد: بار مرده ، کارکردن بار زنده و راه اندازی بار زنده. نتایج هر برنامه باعث می شود درجه های مختلف ارزش برای هر نوع بار ایجاد شود.

بارهای مرده مربوط به وزن خود فیدر آپرون و هرگونه سخت افزار دیگر مانند دامن ها ، حفره ها و سینی هایی است که ممکن است به قاب فیدر بچسبند. بارهای زنده به بارهای پویا ناشی از برشی و گشتاور مواد از سیستم درایو (هنگام کار و در هنگام راه اندازی) پیوند دارند.

شرایط عملیاتی بار زنده بار طبیعی پویا با ظرفیت طراحی 100٪ فیدر آپرون است. شرایط راه اندازی بار زنده حداکثر بار پویا است وقتی فیدر آپرون در هنگام راه اندازی کاملاً بارگیری کند با توجه به گشتاور کامل پلاک اتومبیل به علاوه یک عامل کامل راه اندازی موتور.

ارتفاع قطره: اهمیتی دارد؟

فیدرهای آپرون ساخته شده است تا محکم باشد. آنها باید در شرایط سخت تغذیه و استخراج شوند و این شامل نحوه تغذیه مواد روی فیدرها نیز می باشد. ریل های ضربه ای در زیر قابلمه ها وجود دارد تا مطمئن شوید فیدر آپرون می تواند مواد را با خرابی کمتری برای نگهداری تغذیه کند. با این وجود ، همیشه توصیه می شود که همیشه بستر مواد را در انتهای خوراک پروانه آپرون هنگام بارگذاری یک قیف ، انبار یا سطل نگه دارید.

دلیل وجود یک “بستر” مداوم از مواد در فیدر ، نرم کردن تأثیر موادی است که روی فیدر بارگذاری می شود. به این ترتیب سایش کاهش می یابد و به دلیل ریزش مواد زیاد روی فیدر ، آسیب دائمی وارد نمی شود. در واقع ، این یک کار خوب است که در پایان یک شیفت کاری یا چرخه عملیاتی فیدر آپرون برای یک روز دیگر یک تخت از مواد را در داخل قیف بگذارید.

 

آیا برای نگهداری و دسترسی در اطراف فیدر پیش بینی باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود؟

بله ، فیدرهای آپرون فقط به حداقل نگهداری نیاز دارند. اما همیشه باید فضایی برای دسترسی عمومی و ترافیک پرتوهای آسانسور وجود داشته باشد تا در صورت لزوم برای حذف و نصب مجدد قطعات برنامه ریزی کند. نمونه های زیر را در زیر مشاهده می کنید.

برخی از بهترین روشهای مورد نیاز فضای فیدر پیشبند برای دسترسی به جانبی ، دسترسی تخلیه جلو و دسترسی عقب است. دسترسی جانبی باید از هر طرف فیدر آپرون باشد و امکان دسترسی به بالا ، غلطک های برگشتی و سیستم درایو (که همچنین باید فضای اضافی در اطراف آن برای یک محل تخلیه) داشته باشد را فراهم کند. دسترسی تخلیه جلو باید برای بازرسی عمومی از طریق یک درب بازرسی کوچک در محل اصلی باشد. برای عقب بردن و نصب تابلوها (پروازها) پیشنهاد می شود که در قسمت انتهایی فیدر 1.500 میلی متر اضافی وجود داشته باشد.

بهترین روشهای اضافی شامل نصب پرتوی آسانسور و مونتاژ واگن برقی در بالای سیستم درایو و در قسمت انتهای فیدر آپرون جهت از بین بردن قابلمه (پرواز) است. در بعضی موارد با فیدرهای آپرون بزرگتر ممکن است نیاز به نصب سطوح اضافی گردشگاه یا سکو برای بازرسی آسانتر باشد.
چگونه می توانم دریبل خوب و بازدارندگی مواد را مدیریت کنم؟

تابه (پروازها) به طور خاص برای همپوشانی و مفصل اطراف سر و دم طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که حداقل مواد تلف شده از بین می رود. همچنین ، برای جلوگیری از نگهداری از ریخت و پاشیدن نشت زیر فیدر ، باید یک نوار نقاله شیار یا برقی (دریبل) باشد.

نوار نقاله دریبل و یا نوار نقاله (دریبل) دریبل فراهم می کند تا بدانید که مواد هدر نخواهد رفت. در بعضی موارد ، نیاز به نوار نقاله نگهدارنده تسمه دریبل (برای مواد خشک یا نیمه مرطوب) یا کشیدن (برای مواد چسبنده مرطوب) وجود دارد. این تنها در صورتی صورت می گیرد که یک دستگاه تغذیه آپرون در تجهیزات 90 درجه برای تجهیزات پایین دست پیکربندی شود. برای هر دو نوع نقاله ، آنها بر روی یک درایو کوچک کار می کنند و معمولاً از آنجا که برای اجرای مداوم لازم نیست ، بر روی تایمر خودکار تنظیم می شوند. اگر یک فیدر آپرون نصب کرده است ، پس از آن در تولید از دست رفته صرفه جویی می کنید و عملیاتی با انرژی بیشتری ایجاد می کنید.

برای سؤالات کاربردهای فنی بیشتر در مورد فیدرهای آپرون ، لطفاً اطلاعات برنامه کاربردی فیدر اپرون ما را پر کنید و به مارتین یستر (martin.yester@metso.com) ارسال کنید.

این وبلاگ بخشی از یک سری در مورد فیدرهای آپرون است. دو قسمت اول سریال را از دست می دهید؟ آنها را در زیر پیدا کنید تا اطلاعات بیشتری درباره فیدرهای آپرون پیدا کنید!

1. مبانی فیدر آپرون

2. اندازه گیری مناسب و انتخاب

3. نصب و نگهداری از فیدر آپرون خود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *