خاموش کردن سنگ شکن برای استراحت نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. کل فرآیند خاموش کردن – از تمیز کردن گودال تا مراحل نهایی – می تواند چند روز و در بعضی موارد تا یک هفته طول بکشد. بسیاری از کارها شامل نگرانی های ایمنی است که باید بررسی و کاهش داده شوند. برای کاهش برخی از این مشکلات و سرعت بخشیدن به روند کلی یادگیری ، چهار راه حل در نظر گرفته شده است. هرکدام از نظر بهبود ایمنی و کاهش زمان خرابی مزایایی دارند ، اما هزینه های خاصی نیز دارند که باید ارزیابی شوند. در زیر یک مرور اجمالی از مزایای این گزینه ها آورده شده است.

 

برای دستیابی سریع در PG در حال بهره برداری ، دو مرحله مقعر دارند

پوشش بیرونی یک سنگ شکن معمولی مخصوص گازدار شامل قطعات جداگانه ای به نام بخش مقعر است. هر یک از این موارد در حین نصب و یا حذف باید جداگانه برداشته شود. یک سنگ شکن سنگی 60-89 دارای یک پوشش استاندارد از 6 لایه مقعر است که باید در طی یک برنامه خاموش برنامه ریزی شده تغییر یابد. به طور معمول ، تمام مقعرها به صورت تکه ای برداشته می شوند و مقعرهای جدید نصب می شوند.

با این حال ، جابجایی به بخشهای مقعر با طراحی متفاوت راهی سریع برای کاهش هم خرابی و هم تعمیر و نگهداری است. بخش مقعر دو لایه دو برابر لایه های معمولی است. این ترجمه باعث می شود 50٪ قطعات مصرفی کمتری تغییر پیدا کنند و در نهایت در معرض خطرات خدماتی که دوباره کار خود را انجام می دهند ، کاهش می یابد. همان روش های آرام سازی برای مقعرهای دو لایه استفاده می شوند ، بنابراین هیچ ابزار اضافی لازم نیست. اجزای دو لایه می توانند کمی دشوارتر باشند. با این حال ، پلوسها معمولاً به مراتب بالاتر از هرگونه چالش در استفاده از اجزای طولانی تر و سنگین تر هستند.

سینی چرخ فلک و حذف برای کاهش زمان نصب

برای پیشرفت های بیشتر ، استفاده از ابزارهای دستی برای دستکاری هر دو بخش مقعور فرسوده و جدید برای حذف و نصب می تواند حتی سود بیشتری به همراه آورد. در یک ایستگاه بزرگ اولیه ، به راحتی 80 بخش مقعر برای بلند کردن و تعویض وجود دارد (4 لایه با 20 قطعه در هر لایه). هر فرد نه تنها از نظر ایمنی بالاتری دارد بلکه از آنجایی که قطعات یک به یک برداشته می شوند وقت گیر نیز هستند.

برای برداشتن مقعرهای فرسوده قدیمی ، یک لایه کامل از بخشها را می توان همزمان با استفاده از سینی های حذف مقعر بلند کرد. این به طور قابل توجهی تعداد آسانسورهای مورد نیاز را کاهش می دهد. در مثال با 80 قطعه مقعر ، این تعداد آسانسورها را از 80 به 4 کاهش می دهد. همین منطق در مورد استفاده از چرخ فلك مقعر برای نصب ردیف های مقعر جدید نیز صدق می كند. چرخ فلك را می توان برای نصب كل مقاطع مقعرهای تعویض استفاده كرد ، از این طریق تعداد بالابرها را از 80 به 4 كاهش می دهد. با کاهش تعداد آسانسورها ، زمان قرار گرفتن در معرض خطر و زمان نگهداری کاهش می یابد.

از نظر زمان کلی ، استفاده از این دو سیستم هندلینگ به صورت ترکیبی ، زمان برگشت مجدد را به نصف کاهش می دهد. هر سینی چرخ دستی و حذف به صورت سفارشی طراحی شده است تا متناسب با مدل خاص PG و مشخصات محفظه باشد. سرمایه گذاری در این ابزارها هزینه های سرمایه گذاری اولیه را به همراه دارد ، اما با افزایش زمان به روز و همچنین بهبود ایمنی به دلیل کاهش تعداد آسانسورها ، بازپرداخت می کند.

به حداکثر رساندن زمان بهره برداری اولیه با پوسته های قابل چرخش بالا

برای مشتریانی که نیاز به بالاترین میزان در دسترس بودن از Gyratory Primary خود دارند ، گزینه سوم در نظر گرفته شده است. پوسته های بالایی قابل چرخش ، قطعات کاملی از پوسته هستند که از قبل (یا بر روی سایت یا خارج از سایت) وابسته هستند و پس از برداشته شدن قطعات پوسته موجود با مقعرهای فرسوده آنها هنوز در محل آماده نصب هستند.

این راه حل باعث صرفه جویی در وقت شما می شود در هنگام خاموش کردن برنامه ریزی شده نیازی به نصب مقعر ندارید و اجزای کمتری نیز در دوره خاموشی دستکاری می شوند. دیگر نیازی به حمل و نقل و قرار دادن سکوهای کاری در سنگ شکن نیست و نگهداری می تواند در یک محیط کنترل شده و ایمن تر انجام شود. در حین خاموش کردن ، پوسته ها از هم جدا شده و برداشته می شوند (اختیاری با جداکننده های پوسته هیدرولیک) و با پوسته های آرام شده جایگزین می شوند.

در مقایسه با یک دوره خاموش معمولی ، استفاده از مفهوم پوسته بالایی قابل چرخش می تواند باعث کاهش خرابی شود. استفاده از پوسته های قابل چرخش ، به میزان قابل توجهی باعث می شود زمان لازم برای تغییر کاربری و همچنین نیاز به ساعت کار کمتر و افزایش ایمنی با کاهش احتمال بروز حوادث یا خطرات برای پرسنل کاهش یابد. با این حال ، سمت تلنگر سکه این است که به بخش های اضافی پوسته مورد نیاز است که هزینه های سرمایه را در بر می گیرد و همچنین شامل ملاحظات ظرفیت است.

ابزار فقط به اندازه خدمه که از آنها استفاده می کنند خوب هستند

عامل نهایی که باید در نظر بگیرید این است که آیا استخدام خدمه reline برای انجام خاموش کردن ها می تواند مزایای دیگری به همراه داشته باشد. قراردادهای خدمات چرخه عمر Metso (LCS) اغلب از راه حلهای فوق استفاده می کنند ، ضمن اینکه از ابزارهایی مانند SMED (Single Minut Exchange of Dies) نیز استفاده می شود ، که به بررسی هر کار در یک خاموش کردن برای تعیین محل وقوع تأخیر کمک می کند. که در آن می توان پس انداز کرد. در طول قرارداد ، زمان خاموش شدن اغلب کاهش می یابد زیرا SMED یک فرایند بهبود مداوم است که همیشه به دنبال تاخیر برای از بین بردن است.

 

انتخاب مناسب

هر یک از راه حل های فوق می تواند به پیشرفت های چشمگیر در کاهش زمان خاموش شدن برای تعویض مقعر کمک کند. مقایسه ملاحظات مربوط به هزینه برای هر گزینه در مقابل پس انداز احتمالی ، تمرینی است که باید انجام شود تا بتوانید تصمیمی را بگیرید که بالاترین سود عملیاتی را برای سایت و برنامه خاص شما به همراه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *