استفاده از نوار نقاله

اگر بخواهیم به تاریخچه استفاده از نوار نقاله بپردازیم باید بگوییم که از این محصول برای نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی و در معادن استفاده شد. هم چنین جهت بارگیری ریل های قطار نیز از نوار نقاله استفاده می شد.

 

استفاده از نوار نقاله

اما نوار نقاله امروزه در بسیاری از صنایع غیر معادن مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد مربوط به این وسیله را در فرودگاه ها و هم چنین صنایع تولیدی می بینیم. به صورتی که در فرودگاه ها جهت رساندن محموله مسافرین و رساندن چمدان های آن ها، از سیستم نقاله استفاده می شود. تسمه نقاله مربوط به این سیستم به صورت دایره ای، منحنی و مستقیم است.

در کارخانجات تولیدی هم مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول کارکنان می توانند در یک مکان ثابت بایستند و برای بسته بندی محصولات کارخانه از آن استفاده کنند بدون این که هیچ گونه حرکتی از خود داشته باشند، این سیستم باعث می شود که محصول به راحتی به دست آن ها برسد.

 

 

نوار نقاله

 

آیا از نوار نقاله در همه جا می توان استفاده کرد؟

به صورت معمول در هر سیستمی که نیاز باشد تا کالاهای سنگینی را که ما نمی توانیم آن ها را حرکت دهیم و یا حرکت دادن آن ها برای ما سخت باشد می توان از ان استفاده کرد.  در سیستم های حمل و نقل باری و در زنجیره تامین کاربرد بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شاهد این قضیه هستیم که از نوار نقاله در فروشگاه های بزرگ مواد غذایی و زنجیره ای نیز که نیاز به حرکت دادن محصولات خریداری شده داریم مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب به صورت کامل در رابطه با طرز کارکرد و مزایای استفاده از نوارر نقاله صحبت کردیم، شما عزیزان جهت اطلاع از مشخصات مربوط به این محصول و چگونگی خرید آن می توانید همین الان با کارشناسان ما در این رابطه تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *