موج سوم دیجیتالی شدن صنعت معدن را دگرگون می کند. همه در بالای بالاترین موج سوار نمی شوند ، اما درعوض سعی می کنند بر روی تخته های گشت و گذار خود مستقر شوند و بدانند که چگونه می توان جلو رفت. به عنوان مثال ، آیا سن ، اتصال و ناهمگونی دارایی های ثابت دستگاه سرعت را محدود می کند و برای به دست آوردن آن چه چیزی وجود دارد؟ آیا تجهیزات بهینه سازی شده ، در دسترس بودن دارایی های بالا و به موقع ، و عملیات ایمن تر و قابل پیش بینی تر اهداف قابل دستیابی هستند؟ چگونه شریک مناسب می تواند در پیروزی در مسابقه به ما کمک کند؟
وقتی صحبت از پردازش مواد معدنی است ، اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای معدن هنوز موج سوم دیجیتالی شدن را دارند. موج اول دیجیتالی شدن اتوماسیون کارخانجات فرآوری مواد معدنی در دهه های 70 و 80 پوند بود ، هنگامی که دستگاهان اتوماسیون واحد (PLC) را به تجهیزات اضافه کردند و سیستم های کنترل توزیع شده (DCS) و شبکه های دستگاهی را ساختند. در مرحله دوم دیجیتالی سازی ، در دو دهه گذشته ، Advanced Proces Controls و تنظیم حلقه PID برای کنترل بهتر تغییر روند و بهینه سازی بازده در سطح کلی فرآیند اضافه شده اند.

موج سوم دیجیتالی شدن در حال حاضر مستقل تر شدن عملیات است. این به معنای اتصال دستگاهان از راه دور به شهرهای بزرگ است ، در آنجا امکان دسترسی به نیروی کار ماهر نیز وجود دارد. موج سوم همچنین بهینه سازی دارایی و نگهداری پیش بینی شده در سطح تجهیزات را شامل می شود که نیاز به توسعه الگوریتم ها و هوش مصنوعی متناسب با هر نوع تجهیزات خاص دارد. نویدهای مربوط به موج سوم دیجیتالی شامل تجهیزات بهینه سازی شده مستقل ، در دسترس بودن دارایی بالا و زمان به موقع ، و عملیات ایمن تر و قابل پیش بینی تر است.

نقش سن ، اتصال و ناهمگونی داراییهای دستگاه ثابت

بسیاری از شرکت های معدن قبلاً عملیات خودمختاری و بهینه سازی دارایی را برای برخی از دارایی های مهم تلفن همراه خود ، مانند کامیون های بزرگ و قطار حمل و نقل کرده اند. اکنون آنها به کارخانه ثابت روی آورده اند تا به همان روش تجهیزات پردازش مواد معدنی را بهره‌برداری کرده و بهینه کنند. یک چالش اساسی در این امر ناهمگونی تجهیزات نصب شده پایه است که طی چندین دهه انباشته شده و از طرف فروشندگان تجهیزات مختلف.

مسئله دیگر می تواند سن تجهیزات باشد ، که در برخی موارد ممکن است به دهه 70 پوند برگردد. در این موارد ، تجهیزات حتی به عنوان اتوماسیون اساسی نیز وجود نخواهند داشت و بنابراین نیاز به حسگرهای مقاوم سازی و اضافه کردن اتوماسیون PLC در سطح اول دارند. بسیاری از مشتریان Metso در حال برنامه ریزی برای خلبانی اولین تجهیزات پردازش مواد معدنی بهینه شده از راه دور ، (نیمه کاره) هستند. Metso Metrics پاسخ ما به این نیاز است.

جالب اینجاست که اتصال به ندرت برای مشتریان ما مشکل ایجاد می کند. این نیروگاه ها از قبل شبکه های کنترل و نظارت خود را دارند که از طریق پروتکل های استاندارد درست کار شده که ده ها سال پیش تولید شده اند ، اداره می شوند. همچنین اکثر سایت های مین از طریق خطوط ثابت به خوبی به اینترنت وصل شده اند. البته ، شبکه های 5G خصوصی و چیزهایی از این طبیعت برای تجهیزات مستقل تلفن همراه (خصوصاً زیرزمینی) که باید از راه دور با سرعت بالا انتقال داده و تأخیر پایین کنترل شوند ، مهم هستند. اما برای دارایی های ثابت ، این مسئله نیست. با پیشرفت به جلو ، فناوری 5G ممکن است جایگزین شبکه های کارخانه ای و اتوبوس های میدانی شود ، اما این حداقل در معدن تأثیر کمی روی Metso دارد.

از این رو ، چالش در نحوه جابجایی داده ها به وجود نمی آید ، بلکه چگونه می توان تمام این داده هایی را که سالهاست در حال گذر از آن بوده اند ، بدون اینکه کسی به آن توجه زیادی بکند ، معنا داد.

Metso Metrics همه چیز در مورد حس داده ها است

با Metso Metrics ، ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا داده های تجهیزات خود را در زمان واقعی تبدیل به بینش عملی کنند. این کار با کمک الگوریتمها و هوش مصنوعی تولید شده توسط Metso ، ابزارهای گزارش دهی پیشرفته و متخصصان از راه دور ما که از مشتریان ما در سطح جهانی در مراکز عملکرد Metso پشتیبانی می کنند ، انجام می شود.

آنچه ما را از رقابت جدا می کند ، دو چیز است: ما تجهیزات خود و “کوک های” آنها را در بیرون می شناسیم و افراد سرویس میدانی را در سایت مشتری داریم ، خدماتی که آماده و آماده هستند در صورت لزوم اقدام کنند. امروز پنج دستگاه در استرالیا ، ایالات متحده ، آمریکای جنوبی ، اروپا و آفریقا داریم که به متس متریک متصل هستند. ما همچنین به چندین مشتری دیگر کمک می کنیم تا برنامه های آزمایشی خود را تهیه کنند تا شروع به یادگیری این موج سوم دیجیتالی شدن برای پردازش مواد معدنی و عملکرد آنها کنند. هدف ما این است که تا پایان سال 2019 صدها واحد تجهیزات معدنکاری در سراسر جهان به متس متریک متصل شویم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *