موبایل ها و شبه موبایل ها و کاهش مصرف سوخت نقش اساسی در بازدهی خردکردن دارند. نه به این دلیل که خودشان کارآمدتر هستند بلکه به این دلیل هستند که نقاله از کامیون ها دارای انرژی بیشتری هستند. ترکیب  موبایل وشبه موبایل ها و مرتب سازی سنگ درشت – به عنوان مثال با رد سنگ زباله پس از خرد کردن ثانویه در گودال – می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.

 

نه تنها از نظر کاهش مصرف انرژی در آسیابها فایده ای به همراه دارد ، بلکه هزینه انتقال مواد از گودال نیز متناسب با مقدار مواد رد شده کاهش می یابد. این فقط مسئله ای است که به صورت جامع نگاه کنیم. هزینه بارگیری و حمل و نقل در برخی از عملیات ها به اندازه ۵-۱۰٪ هزینه های عملیاتی از جمله دیزل و لاستیک و غیره است. از رد سنگ پسماند ، پس پتانسیل برای صرفه جویی در هزینه و انرژی قابل توجه است. نقاله های زمینی نسبت به ناوگان کامیون بسیار با انرژی ، ایمن تر و محیط زیست کمتری دارند.

با این وجود ، هنوز هم برنامه هایی وجود دارند که بسته های موبایل و نیمه موبایل به هیچ وجه عملی یا کاربردی نیستند. به عنوان مثال ، عملیات زیرزمینی با محدودیت هایی در فضای روبرو هستید که تجهیزات فعلی بیش از حد بزرگ هستند. این راه حلها برای عملیات گودال باز کاربرد بیشتری دارند ، اما بار دیگر ، هنگامی که یک گودال خیلی عمیق شود ، فضای انتهایی محدود می شود. این امر مستلزم حفر شافت زیرزمینی برای انتقال سنگ معدن از گودال بدون مانع دسترسی جاده به لبه ها است. به همین دلیل به سیستم های نقاله عمودی نیاز است. بسته های متحرک و نیمه متحرک همچنین یک نقطه ضعف دیگر در این است که کامیون ها دسته ای از دسته دارند ، به این معنی که بسته به نوع سنگ معدن می توان آنها را به مکانهای مختلف هدایت کرد. این در واقع می تواند به مخلوط کردن و همچنین دور ریختن سنگ معدن کم درجه کمک کند.

انرژی لازم برای بلند کردن سنگ معدن سنگ از ۱۰۰ متر همواره یکسان خواهد بود ، تقریبا ۱MJ ، صرف نظر از نحوه انجام آن. با این حال ، در مورد کامیون حمل و نقل ، جرم حمل بار مورد نیاز برای بلند کردن ۱ تن سنگ معدن تا ۱۰۰ متر تقریباً ۲ تن خواهد بود. بنابراین ، در حداقل زمان ، شما نیاز به ۳MJ انرژی دارید تا بتوانید آنچه را که اسمی فقط ۱MJ نیاز دارد ، بردارید. اگر به یک سیستم نوار نقاله نگاه کنید ، کمربند نقاله پیوسته است بنابراین نیمی از آن همیشه در حال بالا رفتن است در حالی که نیمی دیگر در حال پایین آمدن است. در نتیجه ، هیچ انرژی مصرفی توسط کمربند وجود ندارد. این به ما نشان می دهد که یک سیستم نقاله به طور پیش فرض به طور قابل توجهی از انرژی بیشتری برخوردار است.

از طرف دیگر ، سیستم های نقاله نسبت به کامیون های حمل و نقل از انعطاف پذیری کمتری برخوردار هستند و در بسیاری از موارد این خطر وجود دارد که اگر یک نقاله متوقف شود ، تمام عملیات متوقف شود. در صورت خراب شدن یک کامیون ، کامیون های دیگر هنوز در حال کار هستند. تولید در معرض خطر نیست. Metso برای کاهش ریسک و تهیه کارخانجات با کارایی بالا ، مجموعه ای از ماژول ها و تاسیسات ماژولار دارد. در اینجا فرصتی واقعی برای افزایش قابل توجه حمل و نقل سنگ به روش انرژی کارآمد است.

 

این پست وبلاگ قسمت پایانی سریال چهار تکه ما در مورد چگونگی اطمینان از بهره وری انرژی در معدن است. سری کامل را بخوانید:

۱٫ طراحی مدار Comminution

۲٫ بهینه سازی فرآیند

۳٫ دستیابی به طول عمر سرمایه گذاری

۴- راندمان انرژی در خرد کردن و غربالگری درون گودال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *