تجهیزات خرد کردن بیشتر در پردازش مواد اولیه از سنگ آهک ، بازالت ، گرانیت یا سنگ دیگری که استخراج می شود ، استفاده می شوند. در نتیجه ، وقتی شما به خرد کردن سنگ فکر می کنید ، احتمالاً این نوع خرد کردن به ذهن می رسد. اما تجهیزات خرد کردن به همان اندازه در بازیافت مواد مفید است همانطور که در خرد کردن نقش اصلی آنها است. در حقیقت ، تجهیزات خرد کردن همان چیزی است که بازیافت مؤثر مواد مانند بتن و آسفالت را امکان پذیر می کند. در اینجا نگاهی به صنعت اطراف بازیافت بتن و آسفالت و چگونگی دستیابی به این روند در حال رشد در ایالات متحده و سایر بازارها با استفاده از تجهیزات مناسب می پردازیم.

 

دفع بتن سنتی و آسفالت

به طور سنتی ، موادی مانند آسفالت و بتن پس از حذف به محل های دفن زباله منتقل می شدند. پس از خارج شدن از پارکینگ ها یا اماکن ساختمانی ، آنها به سادگی به نزدیکترین محل دفن زباله برای دفع منتقل می شوند. این رویکرد ، اگرچه ساده بود ، اما همچنان منجر به هزینه حمل بار و بدیهی است در محل های دفن زباله که سریعتر پر می شدند ، شد. بازیافت این کار را با استفاده مجدد از مواد تغییر داده است. با این حال ، در روزهای اولیه بازیافت ، استفاده مجدد تقریباً صرفاً به عنوان محصول پر شده ، به دلیل وجود کیفیت و بی نظمی درجه بندی صورت گرفت.

امروزه ، بتن بازیافت شده و آسفالت می توانند به اشکال قابل استفاده در وسعت کاربردهای صنعت خرد شوند.

بازیافت بتن و آسفالت امروز چگونه کار می کند

بازخورد CONCRETE

بازیافت بتن مستلزم شکستن ، از بین بردن و خرد کردن بتن به یک اندازه و کیفیت مشخص است – برخلاف فرآیند خرد کردن مواد باکره. پیاده روهای تخریب شده ، ستون های ساختمان یا پایه ها شکسته و گردآوری شده است. با استفاده از یک دکل خرد کن قابل حمل ، بتن را می توان به محل بازیافت جهت خرد کردن یا (اغلب با هزینه بیشتر) خرد شده در محل قرار داد.

پیشرفت در تجهیزات و فناوری باعث خرد شدن جامع تر طیف وسیعی از بتن ها شده است. در حال حاضر بقایای فولاد با کار دستی کمتری برداشته می شود و مواد مختلفی از روکش آسفالت ساده ، تا روکش مسلح تقویت شده ، تا روکش تقویت شده مداوم ، می توان همه آنها را با توجه به تجهیزات مناسب خرد کرد.

پس از خرد شدن به مشخصات ، مواد بتونی بازیافت شده مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که اغلب هنوز هم به عنوان زیربنا مورد استفاده قرار می گیرد ، می توان از آن برای بتن های جدید نیز استفاده کرد – اگرچه در این حالت ، اغلب با مصالح بکر نیز ترکیب می شود.

ضبط آسفالت

بازیافت آسفالت به طور فزاینده ای در ایالات متحده رایج است. طبق اعلام اداره بزرگراه فدرال ، بیش از ۸۰ درصد آسفالت آسفالت که از جاده ها خارج شده بازیافت می شود. و این تا حدودی به دلیل عملکرد آن است. FHA همچنین ادعا می کند که:

محصول آسفالت بازیافتی اکنون به طور معمول در مخلوط سنگ فرش آسفالت به عنوان یک جایگزین کل و به عنوان بخشی از اتصال در تقریباً در ۵۰ ایالت پذیرفته می شود. فن آوری اخیراً توسعه یافته حتی امکان تولید ۹۰ تا ۱۰۰ درصد محصول آسفالت بازیافت شده را در مخلوط داغ فراهم کرده است.

این روند ، دوباره شبیه به فرآیندهای خرد کردن سنتی است: آسفالت شکسته شده ، از پارکینگ ها و جاده ها برداشته می شود و سپس به مکان هایی که تراشه و انبار شده است ، منتقل می شود. به شکل خردشده ، اغلب از آن به عنوان مخلوط گچ برای جایگزین کردن موارد حذف شده استفاده می شود.

محدودیت های بازیافت بتن و آسفالت

در حالی که بازیافت در طی چند دهه گذشته از نظر عملکرد مواد بهبود یافته است ، محدودیت های معدودی وجود دارد.

اول ، در حالی که کنترل درجه بندی مواد بازیافتی با کیفیت درجه بندی مواد باکره مطلوب مقایسه می شود ، سایش متفاوت است. علاوه بر این ، موارد قبلی از آلاینده های موجود در مواد بازیافت شده مشاهده شده است – اگرچه امروزه با رعایت فرآیندهای مناسب و استفاده از فن آوری های بهبود یافته ، این بعید به نظر می رسد.

فواید بازیافت بتن و آسفالت

مزایای قابل توجه بازیافت محدودیت های آن را جبران می کند. دو دلیل اصلی برای بازیافت بتن و آسفالت وجود دارد. اولین کارآیی است- اغلب اوقات ، هزینه بازیافت مواد کمتر از هزینه دور ریختن مواد در محل دفن زباله است. این همراه با صرفه جویی در هزینه در استفاده از مواد بازیافتی ، بازیافت را به گزینه ای اقتصادی جذاب تبدیل می کند.

ثانیا ، بازیافت بیشتر سازگار با محیط زیست است. بازیافت نه تنها باعث کاهش مقدار مواد موجود در محل های دفن زباله می شود بلکه می تواند مسافت پیموده شده حمل و نقل را نیز کاهش دهد ، به خصوص اگر خرد کردن در محل از طریق یک سنگ شکن قابل حمل انجام شود.

روند بازیافت بتن و آسفالت

بنابراین ، آینده چه چیزی را برای بازیافت بتن و آسفالت حفظ می کند؟ به عبارت ساده: احتمالاً بیشتر از آن.

مواد بازیافت شده بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، و کاربرد آن به طور فزاینده ای در برنامه های کاربردی که به طور سنتی برای مواد باکره محفوظ است گسترش می یابد. با افزایش کیفیت مواد بازیافتی ، فشار قانونی برای استفاده از آنها نیز اعمال می شود. به عنوان مثال ، در نیوجرسی ، یک مأموریت وجود دارد که مانع از ریخته شدن مواد قابل بازیافت در دفن زباله ها می شود. در نتیجه ، آسفالت و بتن تقریباً بازیافت می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *