بسیاری از معادن و همچنین معادن حاشیه سود را تجربه می کنند ، بخشی از آن به این دلیل که تیم نگهداری آنها شرایط لازم برای تعمیر سنگ شکن ها را که مسئولیت آن را بر عهده دارند کاملاً نمی دانند. در زیر سه نوع تعمیر و نگهداری کاملاً متفاوت که باید بدون در نظر گرفتن نوع سنگ شکن مورد استفاده قرار گیرند اورده شده است.

 

پیشگیری

اجرای برنامه نگهداری پیشگیرانه بهترین روش برای نگه داشتن سنگ شکن در شرایط عملیاتی مناسب برای مدت طولانی است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شامل بررسی های انجام شده ، بازرسی ها و خدمات در فواصل زمانی منظم است که توسط سازنده سنگ شکن سنگ توصیه می شود.

نگهداری پیشگیرانه معمولاً به صورت روزانه (۸ ساعت) ، هفتگی (۴۰ ساعت) ، ماهانه (۲۰۰ ساعت) ، سالانه (۲۰۰۰ ساعت) و برنامه تغییر آستر تنظیم می شود. پس از بررسی و بازرسی های مشخص شده ، تنظیماتی انجام می شود و قطعات فرسوده قبل از وقوع خرابی عمده سنگ شکن جایگزین می شوند. نگهداری پیشگیرانه یکی از مؤلفه های اصلی در به حداکثر رساندن طول عمر سنگ شکن است.

پیش بینی کننده

اشاره به نظارت بر وضعیت سنگ شکن هنگام کارکرد دارد. این کار با استفاده از ابزارهای پیش بینی کننده نگهداری در دسترس از قبیل اما محدود کردن آن ، روان کردن سنسورهای دمای روغن یا دماسنجها ، روانکاری سنسورهای فشار روغن یا سنجها ، روغن کاری شونده صفحه برگشت مخزن روغن ، روانکاری شاخص فیلتر روغن ، کاهش فشار ساحل سنگ شکن ، سر بدون بار چرخش ، گزارش های تجزیه و تحلیل روغن روغن ، خواندن قدرت موتور درایو سنگ شکن ، قرائت سنسور لرزش و تکمیل ورق های ورود به سیستم سنگ شکن اپراتور روزانه.

این ابزارهای پیش بینی نگهداری می تواند برای کمک به یادگیری و درک شرایط و شرایط طبیعی عملکرد سنگ شکن سنگ استفاده شود. پس از مشخص شدن وضعیت عملکرد طبیعی یا ویژگی های آن ، داده های جمع آوری شده در مقایسه با حالت عادی غیر طبیعی به نظر می رسد که یک مشکل سنگ شکن را نشان می دهد و بررسی دقیق تر را ضمانت می کند.

در این مرحله می توان قطعات سفارش داد و نیروی انسانی را می توان به خوبی برنامه ریزی کرد قبل از اینکه سنگ شکن یک شکست را تجربه کند. انجام تعمیر سنگ شکن بر اساس شرایط عملیاتی غیر طبیعی همیشه مقرون به صرفه خواهد بود.

واکنشی

در اینجا نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی نشده نادیده گرفته می شود و سنگ شکن مجاز به کار است و هیچ گونه اقدامی برای اصلاح وضعیت غیر طبیعی انجام نشده است ، تا زمانی که سنگ شکن در واقع شکست را تجربه کند. این نگرش “عدم رفع آن را برطرف کنید و آن را خراب نکنید” پس انداز کوتاه مدت برای این معدن را به دست می آورد اما در نتیجه هزینه های سنگین تعمیر سنگ شکن و قطع تولید آن به عنوان یک مشکل کوچک در نهایت به وجود می آید. گلوله برفی به یک شکست سنگ شکن فاجعه بار.

مزایای یک برنامه تعمیر و نگهداری به طور دقیق

سالهاست که به خوبی نشان داده شده است که در صورت نادیده گرفتن نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی ، سنگ شکن سنگ در دسترس بودن خطی ضعیف ، هزینه های عملیاتی فوق العاده بالا و طول عمر کوتاه را تجربه می کند. اجرای یک برنامه نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی کننده عامل اصلی در گسترش یا حداکثر عملکرد سنگ شکن شما است. برخی از معادن هر سال سود کافی برای جبران هزینه های جایگزینی مداوم و غیر ضروری قطعات سنگ شکن و درآمد از دست رفته در ارتباط با خرابی سنگ شکن و طولانی مدت خرابی کسب می کنند. در بهترین حالت ، چنین سازمان هایی سود کمتری نسبت به آنچه در غیر این صورت ممکن است کسب کنند ، کسب می کنند. در بدترین حالت ، آنها به سمت فاجعه اقتصادی می روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *