شانه فک

شانه فک:

در معادن سنگ و تولید شن و ماسه یکی از مهم ترین مراحل در تولیدات شکستن سنگ های بزرگ و عظیم می باشد. این یکی از وظایف آن است که به طور مستقیم با سنگ در ارتباط می باشد.

مقاومت و استحکام آن بسیار بسیار مهم و مورد توجه است.  با نداشتن استحکام و مقاومت کافی، در صورت برخورد سنگ های مختلف با شانه فک در دستگاه سنگ شکن موجب شکستن آن می شود. که همین موضوع تنها در شکستن این قطعه مستحکم به پایان نمی رسد.

 

انواع شانه فک:

شانه فک ها در دو نوع طراحی و ساخته می شوند. که هر نوع مخصوص به سنگ ها و مواد استخراج شده متفاوتی هم می باشند.

نوع اول آن شانه فک فولادی منگنزی است که بیشتر برای معادن کوهی و برای معادنی که مواد استخراج شده از آن درصد سیلیس پایین دارند مورد استفاده قرار می گیرند . مقاومت این نوع از محصول در برابر این نوع از سنگ های معدنی خوب است و موجب شکستن شانه فک نمی شوند. با توجه به مقاومتی که این سنگ ها از خود نشان می دهند ولی مقاومت و سرسختی شانه فک ها از آنها بیشتر می باشد.

نوع دوم از این محصول ها فولادی منگنزی مولیبدن دار می باشد که بیشتر برای خرد کردن و سنگ های استخراج شده از معادن رودخانه ای و معادن سنگ آهن و از این قبیل سنگ معدن ها استفاده می شوند، اما به طور کلی از این نوع از محصول های صنعتی در شکستن سنگ معدن هایی که درصد سیلیس بالا تری از دیگر سنگ معدن ها  دارند استفاده می شوند، مقاومت این نوع از سنگ معدن ها هم در ابعاد بزرگ زیاد است برای همین از این قطعه مولیبدن دار استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *