غلطک نوار نقاله

غلطک نوار نقاله:

در خصوص صنعت و معدن شاید یکی از قدیمی ترین سیستم های حمل و نقل سیستم باشد، به طوری که شاید نتوانیم سابقه و تاریخ اختراع این غلطک نوار نقاله را در تاریخ پیدا کنیم. اما این را می دانیم با توسعه معادن و صنایع سنگین مشابه در کشور های زیادی، اهمیت این اختراع بشر که هزاران سال پیش انجام شده بود روشن تر شده است. این قطعه کاربرد های زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

 

غلطک نوار نقاله در صنعت معادن:

در معادن هر ایده ای که بتواند سرعت کار را افزایش دهد، به سرعت مورد استقبال قرار می گیرد. برای خرد کردن قسمت های مختلف و آسیاب کردن سنگ ها، صاف کردن سطح های مختلف معادن و استفاده هایی از این قبیل غلطک نوار نقاله طرفداران زیادی دارد.

می توان انواع مختلفی از  ان را در دستگاه های رول کردن و صاف کردن و خرد کردن و آسیاب کردن مشاهده کرد، علاوه بر این غلطک نوار نقاله را می توانید در ابعاد بزرگ تری بر روی ماشین های مختلف سنگین معدنی ساخت کشور های مختلف مشاهده کرد که کاربرد های زیادی دارد. اما در گذشته از نوار نقاله برای جابه جا کرد اجسام سنگین با وزن بالا که انسان به تنهایی نمی توانست آنها را جا به جا کند استفاده می شد. برای مثال می توان گفت در ساخت اهرام مصر برای جا به جا کردن سنگ های بزرگ از این سیستم استفاده می شد، امروزه هام از غلطک نوار نقاله برای جا به جا کردن اجسام در صنایع مختلف به خصوص صنایع معدنی استفاده های فراوان می شود.

جا به جا کردن سنگ های معدنی تا کارخانه ها یا قسمت های بارگیری به این روش انجام می شود.  با توجه به شکل استوانه ای بودن آن توانایی تحمل وزن های زیادی را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *