آسفالت

از زمان تولید چرخ بسیاری از دانشمندان به فکر این مساله افتادند که باید جاده ها را طوری بسازند به صورت دقیق بتوان محاسبه کرد که محموله مربوطه چقدر زمان می برد تا برسد. با ساخت و راه اندازی کارخانه آسفالت دیگر تمامی این مشکلات حل شد و سهولت و راحتی در حمل و نقل جاده ای ایجاد شد.

 

آسفالت چیست؟

آسفالت در واقع از ترکیب شن و ماسه به همراه قیر و موادی تشکیل می شود که فاصله ما بین شن و ماسه را پر می کند که اصولا به این مواد فیلر گفته می شود. در واقع وظیفه کارخانه آسفالت ترکیبات درست ما بین تمامی این مواد است تا بتوان به ترکیبی درست از آسفالت دست پیدا کنیم.

خود آسفالت از نظر مدل به دو دسته تقسیم بندی می شود. آسفالت گرم و سرد. در آسفالت گرم، شنا و ماسه گرم می شوند و سپس با قیر ترکیب می شوند اما در مدل سرد آن به شن و ماسه هیچ گونه دمایی داده نمی شود.

 

کارخانه آسفالت

 

 

چگونگی تولید در کارخانه آسفالت

پس از آن که در کارخانه آسفالت شن و ماسه را گرم کردیم، این ماده را به وسیله استوانه ای به اسم درایر به برج آسفالت منتقل می شود. خود این برج 4 طبقه است که ای 4 بخش شامل سرند، توزین، طبقه میکسر و سیلو است.

اما وظیفه بخش سرند ایجاد ارتعاش است که این مساله می تواند شن و ماسه را از همدیگر جدا کند. در بخش دانه بندی به هر میزان که فرمول ساخت آسفالت باشد این مواد طبقه بندی می شوند و سپس به قسمت میکسر ریخته می شوند. پس از اتمام این عملیات شن و ماسه به میزان کافی به همراه قیر در داخل میکسر ریخته می شوند و فرآیند تولید آن انجام می گیرد.

این حالت فرآیند تولید در کارخانه آسفالت بود و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *