بالمیل

آسیاب گلوله ای یا بالمیل دستگاهی است که جهت آسیاب و خرد کردن سنگ های معدنی به کار گرفته می شود. این دستگاه استوانه ای شکل با استفاده از گلوله فولادی سخت یا گلوله سرامیکی خود می تواند هر نوع سنگ معدنی را با چرخیدن آرام خود خرد کند. استفاده از بالمیل بسیار رایج است و یکی از دلایل مهم آن جهت خردایش حجم های چند کیلویی و حتی چند هزار تنی است و در صنایع و کارگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

روش کار بالمیل چگونه است؟

اما روش کار این دستگاه بسیار ساده است به صورتی که مواد به داخل این دستگاه ریخته می شود و سپس دستگاه را روشن می کنیم و این آسیاب گلوله ای با محور دوران خود که از فولاد یا سرامیک است موجب خرد کردن انواع مواد معدنی در این دستگاه می شود. گاهی اوقات در داخل دستگاه بالمیل از قلوه سنگ به جای فولاد محکم استفاده می شود و یکی از مهم ترین دلایل مربوط به این کار ارزان بودن آن است.

آسیاب گلوله ای

مزایای استفاده از دستگاه بالمیل

استفاده از این دستگاه مزیت های زیادی برای صنایع دارد که از جمله آن ها می توان به یک دست بودن و ریزتر بودن مواد خرد شده در این دستگاه است که این قضیه کاربرد بسیار زیادی برای آسیاب کردن خاک طلا و نقره، آسیاب کردن کاتالیست ها و هم چنین آسیاب کردن قطعات الکترونیکی دارد.

سرعت چرخش محور دوران آسیاب گلوله ای به قطر بدنه آن بستگی دارد ولی به هر حال این دستگاه حدود 60 الی 80 درصد سرعت بحرانی به دور خود می چرخد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ساخت و یا سفارش دستگاه بالمیل می توانید همین الان با کارشناسان ما در این رابطه تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *