الکتروموتور سرند:

یکی از دستگاه هایی که بسیار در بخش های مختلف معادن مورد استفاده قرار می گیرند، سرند و الکتروموتور سرند می باشد. به طور واضح سرند کردن برای جدا سازی و تقسیم بندی محصولات بر اساس اندازه و حجم آنها می باشد. در معادن و به خصوص معادن سنگ از ان برای جدا کردن شن و ماسه و سنگ های کوچک و بزرگ استفاده می شود. البته الکتروموتور سرند بر اساس اندازه های مختلفی تقسیم بندی های خود را انجام می دهند که انجام و کنترل این تقسیم بندی به دست خود ما می باشد.

اساس الکتروموتور سرند:

انجام کار و پایه کار اجرای تقسیم بندی محصولات استخراج شده از معادن به خصوص معادن سنگ با دستگاه های الکتروموتور سرند بر پایه لرزش و تکان دادن محصولات است. در حقیقت با کفی های تقسیم بندی که در کفه ان وجود دارد و با لرزشی که الکتروموتور در دستگاه و مخزن ایجاد می کند باعث می شود قطعات کوچک تر به کفه سرند برسند و از دریچه ها و حفره ها وارد مخزن دوم بشوند. اکثر استفاده و کاربرد ان برای جدا کردن شن و ماسه و دانه های درشت از دانه های ریز آن می باشد.

در بعضی از انها در مخزن پایین یا مخزن دوم آن دستگاه هایی برای خرد کردن قطعات جدا شده وجود  دارد. البته که ان در انواع، سایز ها و کاربرد های مختلفی وجود دارند که هر یک در معادنی خاص و با کربرد هایی مختلف استفاده می شوند. طراحی های زیادی برای سرند هایی که بر پایه لرزش و تکان خوردن خودکار موجب جدا کردن محصولات می شوند وجود دارد. اما همگی به طور یکنواخت بر اساس اندازه و حجم محصولات را از یک دیگر تفکیک می کنند تا بتوان از محصولات تفکیک شده راحت تر استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *