سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن مخروطی (هیدروکن)

قابل استفاده به عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه ؛ به لحاظ دارا بودن ساختار مواد اولیه مناسب قابل استفاده برای مصالح سخت و دارای سیلیس بالا ؛ تامین و نگهداری ارزان ؛ سیستمهای روغن کاری با کنترل اتوماتیک ؛ وزن پایین و به لحاظ اینکه زاویه قطعات فرسایشی آن نسبت به خط عمود نزدیکتر است, تولیدات آنرا مرغوبتر و چند وجهی نموده است که این دستگاه را متمایز از مشابه خود نموده است. این نوع سنگ‌شکن که با نام هیدروکن نیز آن را نام می‌برند، از جمله انواع سنگ‌شکن‌های چرخشی است ولی از جهاتی با آن متفاوت است، که از جمله می‌توان به سرعت بیشتر و افزایش بسیار زیاد زاویه هسته مخروطی و به موازات آن انحنا داخلی بدنه اشاره کرد.

مشخصات فنی هیدروکن

 ردیف مدل سایز مصالح ورودی (MM) تناژ مصالح ورودی قدرت موتور (KW)
۱۳۶ – ۲۴۰ – ۸ ۸۰۹۰
۲۳۶ – ۳۵۰ – ۱۰ ۹۰۹۰
۳۳۶ – ۴۷۰ – ۱۰ ۱۰۰۹۰
۴۳۶ – ۵۱۱۰ – ۱۵ ۱۲۰۹۰
۵۳۶ – ۶/۵۱۵۰ – ۲۰ ۱۵۰۹۰
۶۳۶ – ۸۲۰۰ – ۵۰ ۱۷۰۹۰

در واقع مواد خرد شده توسط سنگ شکن فکی دستگاه سنگ شکن فکی بعد از دانه بندی وارد سنگ شکن هیدروکن شده و بسته به فاصله منتل و کانکیو میتوان از آن به عنوان ماسه ساز یا درشت شکن استفاده کنیم .لازم به ذکر است تمامی قطعاتی که در معرض استهلاک می باشند از فولاد آلیاژ منگنز تهیه گردیده و تمامی بلبرینگ ها تحت لیسانس شرکتهای معتبر اروپایی نظیرFAG یاSKF  می باشند .

خرید سنگ شکن کوبیت در پارساسنگ شکن

ویژگی ها و خصوصیات سنگ شکن های مخروطی (هیدروکن)

  • به عنوان سنگ شکن اولیه و ثانویه در معادن قابل استفاده میباشد .
  • توان بالا در خرد کردن سنگ های سخت .
  • توان خروجی بالا در تولید شن و ماسه .
  • به علت دارا بودن دهانه بزرگ ورودی از ظرفیت بالایی برخوردار است .
  • ساختار بسیار محکم و مقاوم .
  • کم بودن هزینه نگهداری .
  • بدلیل پایین بودن وزن به راحتی قابل حمل و جابجایی و نصب است .
هیدروکن

قطعات سنگ شکن مخروطی

قطعات سنگ شکن مخروطی شامل قطعات متنوعی می‌شود که برای عملکرد و سرویس دهی به سنگ شکن مخروطی استفاده می‌شوند. برخی از قطعات سنگ شکن مخروطی عبارتند از

ماسه‌شور:

در قسمت بالای سنگ شکن مخروطی قرار گرفته و وظیفه‌ای مانند یک راهنما دارد که سنگ‌ها از طریق آن به مکان مناسب در سنگ شکن هدایت می‌شوند

بریشما:

این قطعه در قسمت مرکزی سنگ شکن مخروطی قرار گرفته و وظیفه‌ای مشابه یک جداره دارد تا سنگ‌ها را به سمت همگرایی بیاورد و به صورت چند قسمت به کناره‌ها هدایت می‌کند.

مکعب ، یکی از مهمترین قطعات سنگ شکن مخروطی :

این قطعه در قسمت پایینی سنگ شکن مخروطی و در زیر بریشما قرار می‌گیرد و وظیفه‌ای مانند یک درب شبکه ای دوبل دارد تا سنگ‌ها از طریق آن به خروجی سنگ شکن هدایت شوند.

مخروط:

این قطعه در قسمت مرکزی سنگ شکن قرار می‌گیرد و وقتی سنگ‌ها به داخل سنگ شکن وارد می‌شوند، سنگ شکن راهنمایی می‌کند و سنگ‌ها را متمرکز و به سمت خروجی سنگ شکن هدایت می‌کند.

ضربه‌بردار:

این قطعه در بالا و پایین مخروط قرار می‌گیرد و وظیفه‌ای مانند حفاظت از دیگر قطعات دارد و ضربات و فشارهای جدیدی که ممکن است به سنگ‌ها وارد شود را جذب کرده و باعث جلوگیری از خرد شدن قطعات دیگر می‌شود.

بلبرینگ:

این قطعه در قسمت بالای سنگ شکن و بالای ماسه‌شور قرار می‌گیرد و برای حرکت صحیح مخروط و دیگر قطعات در داخل سنگ شکن استفاده می‌شود