لاستیک نوار نقاله

یکی از مهم ترین قطعات صنعتی و پر کاربرد در بخش معادن که استفاده گسترده ای دارد، لاستیک نوار نقاله می باشد.

فرقی نمی کند که در کدام معدن کار می کنید، به طور معمول هر معدن و منبع صنعتی بزرگی که در خشکی های کره زمین وجود دارد بدون شک برای جا به جا کردن مواد استخراجی خود به لاستیک نیاز دارد. اما این لاستیک نوار نقاله نیاز به ویژگی هایی دارند که باید به آنها توجه داشت.

مقاومت تسمه نقاله در برابر ساییدگی:

چون همه مواد استخراج شده از معادن سنگین مواد خام و اولیه هستند به طور معمول ساییدگی های زیادی را به روی دستگاه هایی که در معدن برای استخراج آن استفاده می شوند ایجاد می کند. 

این ساییدگی ها ممکن است در صورتی که کیفیت دستگاه ها و ابزار پایین باشد موجب ایجاد مشکل و خرابی و کند شدن روند استخراج بشود. به خصوص برای تسمه نقاله، برای همین این لاستیک باید از مقاومت بالایی در برابر این موضوع برخوردار باشند.

نکته دیگر مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف است. ممکن است موادی که مورد استخراج و حمل و نقل با تسمه نقاله قرار می گیرند اسیدی یا بازی باشند که موجب خوردگی در این قطعات بشود.

جنس لاستیک باید در برابر مواد شیمیایی مختلف هم مقاومت خوبی از خود نشان دهد. نباید به آسانی پوسیده شود و عمر کمی داشته باشد، علاوه بر آن باید به صورت دوره ای کیفیت و مقاومت آن بررسی شود تا در آینده برای معادن و روند استخراج مشکل ایجاد نشود و قبل از بروز هر مشکلی تعویض یا ترمیم شود.

برای جا به جایی ها با سرعت بالا به خصوص در معادن سنگ مختلف و معادن سنگین نوار نقاله استفاده های گسترده ای دارد. در بارگیری کامیون ها و استخراج از معدن تا بخش پخش یا کارخانه ها می توان از آنها استفاده کرد.

انواع لاستیک های نوار نقاله

✅ لاستیک نوار نقاله خود حاوی انواع مختلف است. برخی از انواع این لاستیک ها عبارتند از:

  1. نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر سایش: مناسب برای کارخانجات تولید سنگ آهن، شن و ماسه.
  2. نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر حرارت: مناسب برای کارخانجات سیمان، فولاد، صنایع شیمیایی و بازیافت.
  3. نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید: مناسب برای محیط‌های اسیدی.
  4. نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر روغن.
  5. نوار نقاله لاستیکی آج دار.

بهترین نوع نوار نقاله وابسته به نوع کاربری خاص خط تولید و نیازهای آن است. توصیه می‌شود قبل از انتخاب نوار نقاله، با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین راهنمایی را دریافت کنید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *