دستگاه ماسه شور

ماسه شور چیست؟

به دستگاهی گفته می شود که شن و ماسه را از ناخالصی ها جداسازی می کند. یکی از مدل های مربوط به این دستگاه، ماسه شور حلزونی است. در واقع این دستگاه با استفاده از مارپیچ های خود، باعث جداسازی ناخالصی از شن و ماسه می شود اما چگونه؟

 

چگونگی استفاده از ماسه شور حلزونی

شن و ماسه به همراه آب به داخل حوض ماسه شور حلزونی ریخته می شود. سپس آب ریخته شده در داخل این دستگاه تلاطم می گیرد و این تلاطم به شن و ماسه برخورد می کند و به راحتی گل و لای را از آن استخراج می کند. سپس ماده نهایی از درب خروجی به بیرون هدایت می شود و باعث می گردد که ما شن و ماسه خالص و کاملا تمیز داشته باشیم.

در واقع از این دستگاه در کارخانجات تولیدی شن و ماسه استفاده می شود و در واقع نبود این دستگاه باعث افت کیفیت تولید شن و ماسه می گردد. به هر حال عوامل زیادی در کارکرد ماسه شور حلزونی تاثیر گذار است. این عوامل شامل:

  • قطر حلزون و مارپیچ در این دستگاه چقدر است
  • سرعت چرخش و دوران این مارپیچ ها در داخل دستگاه چقدر می باشد.
  • هر کدام از این دستگاه ها دارای حوضچه ای است و حجم این حوضچه تاثیر زیادی در کارکرد دستگاه خواهد گذاشت.
  • طول مارپیچ ها قرار گرفته شده در داخل دستگاه اهمیت زیادی در گام آن خواهد داشت و این قضیه می تواند سرعت تصفیه شن و ماسه را بیشتر و یا کم تر کند.

 

ماسه شور

 

به هر حال ماسه شور حلزونی با توجه به خصوصیات بالا دارای مدل های مختلفی است و لازم است با توجه به خط تولید و ظرفیت آن، مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت اطلاعات مورد نظر می توانید همین الان با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *