سنگ شکن

در صنایع و معادن مختلف، استخراج سنگ معدن در زمینه های اقتصادی در هر کشوری یکی از شاخه های مهم و حیاتی نبض اقتصاد آن کشور می باشد، در معادن سنگ ایران دستگاه های مختلف و در اندازه های زیادی وجود دارد که در مرحله شکستن سنگ های استخراج شده از معادن مورد استفاده قرار می گیرد، یک نوع از این سنگ شکن ها، سنگ شکن هیدروکن می باشد.سنگ شکن هیدروکن از دو قطعه مهم کانکیو و منتل تشکیل شده است.

کانکیو و منتل دو قطعه منظم در روند سنگ شکنی در دستگاه هیدروکن می باشند. در ادامه با روند و کاربرد منتل در دستگاه های هیدروکن صحبت می کنیم.

منتل های هیدروکن:

منتل یکی از دو جزء اصلی در هیدروکن های مخروطی سنگ شکن می باشد که وزنی حدود 400 کیلوگرم داشته و نسب به کانکیو که قطعه دیگری از هیدروکن می باشد سبک تر می باشد. این قطعه با تحت فشار قرار دادن سنگ هایی که به دستگاه هیدروکن وارد می شود موجب خرد کردن آنها می شود، شکل و فرم منتل مانند کاکیو به صورت مخروطی می باشد.

 این دو قطعه سنگ شکن هیدروکن با توجه به وزن بالا و شکل مخروطی که دارند با تحت فشار قرار دادن سنگ های معدنی استخراج شده موجب شکستگی در آنها شده و همواره تولیدات شن و ماسه و مصالح ساختمانی را به دنبال دارند، سنگ شکن های هیدروکن به عنوان سنگ شکن های ثانویه مورد استفاده قرار می گیرند.

 اندازه قطعات منتل و کانکیو به عنوان دو قطعه اصلی در این دستگاه سنگ شکن مخروطی در معادن متفاوت است برای همین در استفاده های مختلف این امکان وجود دارد که از منتل و کانکیو های قدرتمند تر و بزرگتری در هیدروکن های سنگ شکن استفاده کرد و یا از قطعات کوچک تری برای خرد کردن سنگ های ضعیف تر استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *