اجازه ندهید نقایص پنهان آسیاب شما را به حالت تعلیق درآورد. غالباً به نظر می رسد آسیاب شما تا یک خرابی بزرگ به طور روان اجرا می شود. با گذشت زمان ، مسائل مربوط به سایش و پارگی بر روی آسیاب شما ایجاد می شود که به راحتی قابل مشاهده نیست. در اینجا سه موضوع غیر قابل شناسایی در مورد آسیاب های سنگ زنی و نحوه تعمیر آنها وجود دارد.

 

سوء استفاده ، چرخ دنده ها و پین های آسیب دیده ، شستشو ، نشت ، خرابی های ساختاری و موارد دیگر در نهایت می توانند عملیات شما را متوقف کنند ، اغلب غیر منتظره. هنگامی که شما از گارد محافظت می شوید ، آسیب ها می توانند به صورت تصاعدی بدتر شوند و تأثیرات ناخوشایندی بر عملکردهای شما داشته باشند. در این وبلاگ ، ما در مورد سه موضوع و آزمایش رایج بحث می کنیم که می تواند به شما در یافتن این مشکلات زود هنگام کمک کرده و سرنوشت عملکردهای خود را تغییر دهد.

ترک در چرخ دنده ها و پین ها

مشکل: ممکن است ترک های کوچک در چرخ دنده ها و رینگ ها ظاهر شود. اگر به اندازه کافی زود تشخیص داده نشود ، ممکن است ترک ها به تدریج بدتر شوند تا شکستگی دندان رخ دهد.

آزمایش پیشنهادی: بازرسی ذرات مغناطیسی ، همچنین به عنوان MPI شناخته می شود ، یک آزمایش غیر مخرب برای کشف ناپیوستگی های سطحی و کم عمق در مواد فرومغناطیسی است. اگر نشانه ای مانند ترک بر روی دنده پیدا شود ، می توان ترک را از بین برد یا مشکل دندان را با آسیاب کردن ترک برطرف کرد. این چرخ دنده ممکن است مناسب باشد که با یا بدون تعمیر کار کند ، نیاز به پرتاب یا تعویض دارد. یافتن و رفع مشکلات زود هنگام از سایش ناخواسته ، دندان های شکسته یا حتی خرابی کامل دنده و پیون جلوگیری می کند. آزمایش MPI بر روی دنده و پینیون کاملاً تمیز انجام می شود. این امر باعث می شود تا یک متخصص آموزش دیده نیز بتواند موارد دیگری را برای کشف سایر موارد ناشی از سایش ، آلودگی یا عدم روغن کاری انجام دهد. اشکال دیگر بازرسی که نیازی به نظافت ندارند ، مشاهده این نوع مشکلات را دشوارتر می کند.

شستشوی دوغاب زیر آستر

مشکل: در برنامه های آسیاب آسیاب مرطوب ، دوغاب می تواند در زیر آسترها یا آسترهای پوسته نشت کند و شروع به شستن اجزای آسیاب کند ، بخصوص هنگامی که پشت لاستیک آستر وجود ندارد یا آسیب دیده است. غالباً ، این امر برای مدت زمان طولانی کشف نشده و باعث سایش بیش از حد در اجزای چرخش آسیاب می شود.

آزمایش پیشنهادی: برای جلوگیری از خرابی احتمالی ناشی از ساییدگی بیش از حد ، مهم است که از دوغاب پشت شکاف استفاده کنید. یک روش سریع و آسان برای انجام این کار با آزمایش سونوگرافی (UT) است. UT روشی است که برای اندازه گیری ضخامت یک قطعه سازه آسیاب از قبیل یک سر ، پیستون یا پوسته استفاده می شود. اپراتورها می توانند مکان و میزان مناطق نازک کننده را تعیین کنند. استفاده از تست UT از مزایای تشخیص شستشوی داخل آسیاب بدون برداشتن آسترها می باشد ، که خرابی مورد نیاز برای بازرسی را به حداقل می رساند زیرا در خارج از آسیاب انجام می شود.

خرابی سازه در اجزای آسیاب

مشکل: یک آسیاب در طی یک سال چرخش قابل توجهی را پشت سر می گذارد و ترک های خستگی می توانند به مرور زمان ایجاد شوند. در صورت عدم کشف ، این ترک ها تا زمانی که اجزاء از بین نرفت (شکسته شدن) رشد می کنند. ارزیابی علل بروز این ترک ها به همان اندازه تشخیص آنها مهم است.

آزمایش پیشنهادی: آزمایش ذرات مغناطیسی معمولاً برای یافتن ترک مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که از تست اولتراسونیک برای یافتن و پیدا کردن سایش یا شستشو در اجزای چرخشی استفاده می شود. پس از اتمام بازرسی ها ، ارزیابی ساختاری ممکن است ضروری باشد. این کار را می توان با استفاده از تجزیه و تحلیل عناصر محدود انجام داد. FEA ابزاری مهندسی است که برای محاسبه تنش و انحراف در یک سازه استفاده می شود که در آن هندسه پیچیده ای به عناصر ساده تر کوچکتر شکسته شده و نتایج بدست آمده برای ارائه تصویری کامل ترکیب می شوند. در بیشتر موارد و به خصوص در آسیاب های جدیدتر ، علل خرابی های ساختاری ناشی از طراحی ضعیف نیست بلکه سوء استفاده از آسیاب ، اضافه بار آسیاب یا شستشو است. ارزیابی FEA تعیین می کند که آیا یک جزء فرسوده خیلی نازک است و باید قبل از آسیب بیشتر تعمیر شود. به همین ترتیب ، بارگیری آسیاب ممکن است بیش از حد باشد و نیاز به کاهش داشته باشد. FEA همچنین می تواند در تعیین گزینه هایی که می تواند به عنوان یک رفع موقتی در حالی که منتظر یک قسمت تعویض هستند ، کار کند.

 

به فراتر از بدیهی نگاه می کنیم

گرچه مهم است ، بازرسی های بصری اغلب تصویر کاملی از وضعیت آسیاب شما ارائه نمی دهند. البته ، مهم است که به صورت بصری آسیاب خود را بازرسی کنید اما استفاده از روش های غیر مخرب اضافی نیز برای یافتن نقایصی که به راحتی از بین می رود ، مهم است. داشتن درک صحیح از سلامتی کامل آسیاب شما در برنامه ریزی نگهداری بهتر کمک کرده و از خرابی و هزینه های ناخواسته جلوگیری می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *