بلبرینگ فک:

بلبرینگ ها یکی از مهم ترین قطعات صنعتی است که به دست بشر اختراع شده است. به دنبال این مهم یکی از پرکاربرد ترین قطعات صنعتی می باشد که در موارد مختلف استفاده می شود. بلبرینگ فک در صنایع مادر و پیوسته به طور گسترده ای استفاده می شوند. می توان از موارد استفاده از بلبرینگ فک در کارخانه ها، صنایع حمل و نقل هوایی و زمینی و دریایی، حتی در دستگاه های خودپرداز، معادن مختلف اشاره داشت.

 

کاربرد آن:

کاربرد بلبرینگ فک در نگهداری و انتقال می باشد. این قطعه از ساچمه یا گلوله های فولادی و دو قسمت که دیگر که این ساچمه ها را در خود نگهداشته اند تشکیل شده است. این دو قسمت از یک دیگر جدا هستند و به راحتی روی یک دیگر می چرخند که باعث می شود میله ها و قطعات متحرک دیگری که به ان متصل می شوند به راحتی تحرک داشته باشند.

ساچمه ها موجب راحتی بیشتر در این چرخش خواهند شد.  با توجه به این که بلبرینگ فک ها نوعی قطعه صنعتی حساس و دقیق می باشند باید در حمل آنها دقت کافی را داشت. ممکن از ایجاد کوچک ترین خم شدگی در بلبرینگ فک در روند کارکرد آن مشکل ایجاد کند. این قطعه صنعتی علاوه بر معادن و بخش های سنگین صنعتی در ابزار و وسایل ساده و پیچیده ای که هر روز آنها را در اطراف خود می بینیم کارایی هایی دارد. مثل دوچرخه های ساده یا حتی در سیستم های بالا و پایین بر آسانسور ها که در ساختمان ها وجود دارد. بلبیرینگ فک در نگهداری و چرخش قطعات مختلف آن کاربرد دارد. نکته در این است که بلبررینگ فک در هنگام نگهداری و ایست و عدم تحرک قطعات متصل به آن باید فشار وزن زیادی را بسته به کاربرد خود تحمل و نگهداری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *