اگر از یک نقاله ضعیف نگهداری شود ، ممکن است سایش کمربند سریع و خرابی قطعه را تجربه کند ، در نتیجه با توقف و خرابی همراه باشد. این تأثیر منفی ای متناظر بر بهره وری و سود دارد. به همین دلیل افزایش آگاهی در مورد برخی از متداول ترین موضوعات در مورد نوار نقاله و چگونگی حل و پیشگیری از مشکلات در آینده بسیار مهم است.

حمل و نقل مواد معدنی از معدن می تواند درصد زیادی از کل هزینه های معدن را به خود اختصاص دهد. در نتیجه ، انتقال سیستم ها یک راه حل محبوب برای افزایش بهره وری عملیاتی بوده است. چالش این است که نوار نقاله ها معمولاً در شرایط بسیار خواستار کار می کنند: محیط های کثیف ، گرمای شدید ، رطوبت زیاد و دمای بسیار پایین. اگر ضعیف نگهداری شود ، یک نقاله ممکن است سایش کمربند سریع و خرابی قطعه را تجربه کند ، در نتیجه با توقف و خرابی همراه باشد. این تأثیر منفی متناظر بر بهره وری و سود دارد. به همین دلیل افزایش آگاهی در مورد برخی از متداول ترین موضوعات در مورد نوار نقاله و چگونگی حل و پیشگیری از مشکلات در آینده بسیار مهم است.

1. خرابکاری کمربند

مشکل: سوء استفاده از کمربند زمانی اتفاق می افتد که کمربند شما از مسیر مورد نظر خود دور شود. سوء استفاده از کمربند یک مشکل جدی است که می تواند به آسیب کمربند ، آسیب دیدن تجهیزات و ریختن مواد منجر شود. دلایل زیادی وجود دارد که خطاهای کمربند مانند تنش کمربند کمربند ، بارگذاری نامتقارن ، تقسیم نادرست ، اجزای خارج از مربع و ساخت مواد روی اجزا و سازه ها را توضیح می دهد.

 

راه حل: بهترین راه حل برای یافتن علت اصلی سوءاستفاده برای جلوگیری از مسائل بعدی است. انجام یک ممیزی نوار نقاله می تواند به شناسایی تمام دلایل احتمالی سوء استفاده به منظور مشخص کردن راه حل مناسب کمک کند. اگر نوار نقاله در حال سوءاستفاده جزئی است ، می توانید از iders های خودآزمایی برای اصلاح مسیر کمربند و اطمینان از ادامه کار مستقیم در آینده استفاده کنید.

2. مواد برگشتی

مشکل: بازدارندگی نوار نقاله هنگامی اتفاق می افتد که مقادیر کمی از مواد به کمربند چسبیده باشد. این می تواند منجر به تجمع مواد در زیر سیستم نقاله یا جمع شدن روی رول ها و قرقره های بیکار شود. برخی از مواد مانند خاک رس چسبنده و سنگ معدن معدنی خاص نسبت به سایر مواد مستعد انتقال هستند. در حالی که ممکن است میزان بازپرداخت ناچیز به نظر برسد ، با گذشت زمان به تنهایی از مواد اضافه می شود که باید برای بار دوم از آن مراقبت کرد. بازدارنده نوار نقاله همچنین نمایانگر یک خطر ایمنی و محیطی است ، می تواند هزینه های نظافت را نیز تمیز کند ، و به طور کلی مانع از عملکرد سیستم نقاله در بهترین حالت می شود.

 

راه حل: یک راه حل ساده نصب پاک کننده های کمربند است که برای جلوگیری از جلوگیری از حمل طراحی شده اند. هزینه سرمایه پیشرو آنها با مزایای بسیاری از آنها جبران می شود. کاهش مواد فراری موجب صرفه جویی در هزینه های نگهداری و ایجاد محیط کار ایمن تر می شود. علاوه بر این ، کمربند تمیز باعث کاهش نارسایی غلتک زودرس ، افزایش عمر کمربند و عملکرد سیستم بهینه خواهد شد.

3. آسیب کمربند

مشکل: آسیب کمربند می تواند به چندین روش ایجاد شود مانند نیروهای ضربه زیاد ، اشتباه سوء استفاده ، استفاده نادرست از سیستم های آب بندی یا تمیز کننده ها ، اجزای توقیف شده و کشش کافی قرقره در بین دیگران. با توجه به اینکه کمربندها گرانترین دارنده نقاله هستند ، شناسایی علل احتمالی مشکلات کمربند و پیشگیری از فعالیت برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر بسیار مهم است.

 

راه حل: از آنجا که روش های زیادی وجود دارد که یک کمربند می تواند آسیب ببیند ، راه حل های مختلف زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، نصب پنکه های ضربه ای یا گهواره ها در منطقه بارگیری می تواند باعث افزایش نیروی مواد در حال سقوط شود که باعث کاهش ساییدگی و پارگی در کمربند می شود. اطمینان از استفاده از سیستم آب بندی مناسب ، از آسیب دیدن مواد به دام افتاده جلوگیری می کند. استفاده از تعویض قرقره مناسب باعث افزایش اصطکاک می شود و از لغزش کمربند جلوگیری می کند که در غیر این صورت سرعت کمربند را خراب می کند. این راه حلها می توانند به حداقل رساندن زمان خرابی کمک کنند و اغلب از طریق ممیزی نقاله تعیین می شوند. ممیزی ها می توانند خسارت کمربندی کمتری داشته و از درگیری فاجعه بار در طولانی مدت جلوگیری کنند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *