منابعی که رشد نمی کنند باید به معنای واقعی کلمه استخراج شوند. با این وجود ، در جامعه امروز ، درک اهمیت منابع طبیعی زمین شناختی هنگامی که همه چیز از “قفسه فروشگاه” تهیه می شود ، دشوار است. حتی اگر مواد اولیه موجود در خاک و بستر هزاران سال یا حتی میلیارد ها سال قبل ایجاد شده باشند ، آنها در زندگی روزمره ما بسیار وجود دارند – حتی اگر ضرورت آن را متوجه نشویم.
علاوه بر آب ، وجود انسان به مواد مغذی وابسته است. غذا برای ما مهم است و فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلفی پیرامون غذا شکل گرفته است. اما برای زنده ماندن ، مردم به چیزهای دیگری نیز احتیاج دارند. ما خیلی زود یاد گرفتیم که سنگ را به ابزاری برای شکار و کشاورزی تبدیل کنیم. برای به دست آوردن سرپناه از عناصر ، یاد گرفتیم که با استفاده از منابع طبیعی از بستر و خاک ، مسکن ساخته شود. یادگیری پردازش فلزات ، مسیر توسعه به سمت انقلاب صنعتی را آغاز کرد. در حقیقت ، مراحل توسعه ما با مواد معدنی و بهره برداری از آنها در ارتباط است. ما دائما در حال یادگیری هستیم. منابع معدنی حداقل تا زمان یافتن راهی برای جایگزینی مواد اولیه زمین شناسی با چیز دیگری ، نقش مهمی در پیشرفت جامعه در آینده داشته اند و خواهند داشت.

از معدن و بازیافت گرفته تا قفسه فروشگاه
همه ما سالانه از تن مواد اولیه زمین شناسی استفاده می کنیم – و با شهرنشینی و افزایش سطح زندگی ، تقاضا برای آنها به طور مداوم رشد می کند. بدون این مواد اولیه ، جامعه متوقف می شود. ساختمانی وجود نخواهد داشت ، ترافیک جریان نخواهد یافت ، ما از رایانه یا تلفن همراه استفاده نمی کنیم ، تولید مواد غذایی کافی وجود نخواهد داشت ، و حتی نمی توان از چاقوها و چنگالها با بشقابهای شام استفاده کرد. بازیافت و بازیابی هوشمندانه است ، اما این دو عمل به تنهایی برای برآورده کردن تقاضای ما برای مواد اولیه کافی نیست. شهرنشینی ، افزایش سطح زندگی در کشورهای در حال توسعه ، فن آوری های زیست محیطی و غیره نیاز به حفاری فزاینده ای از مواد معدنی دارد.

فلز و سنگ رشد نمی کنند ، اما دوام ، بازیافت و ماندگاری بالایی دارند. فولاد و مس ، سنگ بنای جامعه مدرن ، در ساختمان ها ، پل ها ، ماشین ها ، سیم های برقی و کابل هایی که برای نسل ها ماندگار می شوند مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل آنها به سرعت بازیافت نمی شوند. در نتیجه ، بیشتر و بیشتر فولاد (نیکل و آهن) و مس مورد نیاز است. از طرف دیگر ، چرخه عمر در صنعت الکترونیک کوتاهتر است و فقط چند سال طول می کشد. فلزات فقط با حفاری از معادن به دست می آیند و نیاز به یافتن ذخایر سنگ معدن جدید با کم شدن سنگ های قدیمی ایجاد می شود. کاوش برای سنگ معدن به منظور پیدا کردن ذخایر جدید انجام می شود.

با توجه به سرمایه گذاری های عظیم و تلاش های لازم برای یافتن و استفاده از مواد معدنی ، واضح است که بازیافت مواد حفاری باید بیشتر توسعه یابد. فلزات از زمین تخلیه نخواهند شد ، اما باید از مکانها و اعماق مشکلاتی که به طور فزاینده ای دشوار هستند ، کاوش شود. و عدم پذیرش عملیات معدن نیز می تواند مانع از پیش بینی و بهره برداری آنها شود.

مواد اولیه زمین شناسی از هزاران میلیون سال پیش تشکیل شده اند. بازیافت باعث افزایش طول عمر مواد حفاری شده و همچنین احترام به منابع طبیعی و کار زمین شناسانی که در شرایط دشوار از آنها چشم اندازی می کنند نشان می دهد: افرادی که در حال جستجو و یافتن آنها هستند به گونه ای که می توانند برای ما “قفسه فروشگاه” استخراج شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *