فناوری با همه کارهایی که انجام می دهیم ، خواه تولید ، تعامل اجتماعی و یا شیوه خرید و مصرف آنها است سروکار دارد. در قسمت سوم سریال پادکست های فنلاندی متسو استودیو Planet ، Perttu Pölönen ، یک آینده نگر و مبتکر ، و Jani Puroranta ، مدیر ارشد دیجیتال متس ، بحث می کنند که چه فناوری به دست آمده است و آیا فناوری می تواند ما را از گرم شدن آب و هوا نجات دهد.

 

دعا کنید ، بگویید آیا فناوری ما را نجات خواهد داد؟

“ممکن است. با این حال ، ما همچنین باید رفتار خود را تغییر دهیم ، که چندان آسان نیست. اگرچه ، فناوری نیز نحوه رفتار افراد را تغییر می دهد. به عنوان مثال ، هیچ کس بیست سال پیش تلفن همراه خود را در حین کار صبحانه خود حمل نکرد ، اما اکنون ما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم. ”

“فناوری به ما کمک می کند ، اما لزوماً ما را نجات نمی دهد. ما همچنین باید رفتار خود را تغییر دهیم. تا زمانی که ما سرزنش کسی یا چیز دیگری را برعهده بگیریم ، حیرت انگیز است که فکر کنیم می توانیم همه چیز را از خارج تغییر دهیم. همه چیز از مردم شروع می شود. مطمئناً ، ما به فن آوری احتیاج داریم ، اما این کل داستان نیست. “


Metso از نظر فناوری چه کارهایی کرده است که به ما در جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کمک می کند؟

“معدن – بزرگترین بخش مشتری صنعتی ما – بسیار پر انرژی است. این انرژی تا چهار درصد از کل انرژی مصرفی در جهان را مصرف می کند. Metso در حال توسعه فناوری آینده است که می تواند با معرفی مثلاً فرصت های دیجیتالی جدید ، بهینه سازی فرآیندها و بهبود نرخ بهره برداری ، بهره وری از فرآیند معدن را تا ده درصد بهبود بخشد. اگر ما بتوانیم فرآیند خرد کردن و سنگ زنی را ده درصد کارآمدتر کنیم ، می توانیم 24 نیروگاه با زغال سنگ را بلافاصله خاموش کنیم – صرفاً با پیشرفت فناوری. “


پرتو ، به عنوان ی
ک مخترع و آینده نگر ، انتظار دارید جهش دیجیتال بعدی مانند فنلاند یا سایر نقاط جهان باشد؟

“اولین جهش ، که شامل انقلاب صنعتی نیز می شد ، از عضلات تا مغز بود. اکنون ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم. ما انواع مختلفی از طریق عقل را رعایت کرده ایم ، اما در عین حال فراموش کرده ایم که منابع محدود هستند. جهش بعدی که باید برداشته شود از مغز به قلب است: ما باید شروع به تفکر در مورد تمرکز منابع خود کنیم. ما باید در مورد آنچه ما انسانها ارائه می دهیم فکر کنیم که ماشین آلات و فناوری نمی توانند. پالانن می گوید ، اقتصاد احساس همدلی نمی کند.

در کدام زمینه ها می توانیم پیشرفت کنیم؟

وی گفت: “کشوری به اندازه فنلاند در همه چیز بهترین نیست. بعضی اوقات حضور در ثانیه دوم نزدیک و معرفی سریع چیز دیگری که اختراع کرده است کافی است. به عنوان مثال ، ما از IoT در نظارت از راه دور تجهیزات استفاده می کنیم ، نه به عنوان اولین شرکت در جهان بلکه به عنوان شرکت برتر در صنعت ما. ”

“نمونه های زیادی از چیزهایی که قبلاً اختراع شده اند وجود دارد. به عنوان مثال ، خدمات الکترونیکی گذرنامه الکترونیکی برای شهروندانی که در استونی معرفی شده اند ، می توانند به سرعت در فنلاند نیز معرفی شوند ، “Pölönen می گوید.

وی افزود: “ما نمونه های خوبی در کاربردهای صنعتی مانند بیودیزل و مواد بیولوژیکی برای جایگزینی پلاستیک داریم. فنلاند در حال توسعه فن آوری های پیشرو در جهان در این زمینه ها است. “


چه نوع از نوآوری های فناوری و تغییراتی که می تواند به ما در مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند ، انتظار دارید طی چند سال آینده؟

وی گفت: “در بین فناوری هایی که هم اکنون در حال توسعه هستند فرصت های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال ، انرژی همجوشی ممکن است یک مشکل برای همیشه در پنج تا ده سال آینده حل شود. و گزینه های زیادی نیز وجود دارد – ما هنوز نمی دانیم که کدام یک از آنها شروع به رشد می کنند. فن آوری هایی که می توانند ما را نجات دهند ، قطعاً در مکانی آزمایشگاهی در جایی ساخته شده اند که ایمان زیادی را برای آینده فراهم می کند. ”

“من بیشتر از نسخه های جدید قدیمی به فن آوری های جدید علاقه دارم. من پول خود را به بیولوژی دیجیتال شرط می بندم ، اما کامپیوترهای کوانتومی و زنجیره های بلوک همچنین فناوری هایی هستند که به نظر من پتانسیل زیادی دارند. ”
به نظر شما ، چگونه باید در مورد توسعه فناوری و نوآوری های جدید صحبت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مردم به خوبی از آنچه در سراسر جهان می گذرد آگاه هستند؟

“با استفاده از مثالها به گونه ای که پیروزی ها و مزایای حاصل در زمینه های مختلف را برجسته می کند. به عنوان مثال ، انرژی خورشیدی دیگر یک پدیده طاقچه نیست: ما در حال حاضر در این زمینه پیروز می شویم. “


شما چه نوع سیاره ای را برای نسل های آینده ترجیح می دهید و چگونه می توانیم به این هدف برسیم؟

سیاره ای ایمن و تمیز با تنوع زیادی از گیاهان و جانوران. برای دستیابی به این هدف ، به مقررات و مالیات نیاز داریم که باعث می شود آلاینده ها فایده ای نداشته باشد ، باید فضای مثبتی ایجاد کنیم که افراد درمورد اقدامات بیشتر از عدم اقدام صحبت کنند و ما باید آخرین نوآوری ها را در دسترس همگان قرار دهیم و مردم را ترغیب به استفاده کنیم. آنها ، “لیست پورورانتا.

وی گفت: “زندگی تنها منبعی است که باید گرامی داشته باشد ، زیرا در هیچ کجای دیگر یافت نمی شود. ما باید یک سیاره ای را که زندگی مهمتر از ماشین ها است ، پشت سر بگذاریم. “

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *