آیا تاکنون از شهر چین شنژن شنیده اید؟ این یکی از بزرگترین کلانشهرهای شرقی است که در فیلم های بلاک چین مشاهده نمی کنید ، در لیست های مسافرت بخوانید یا به هر طریقی خارق العاده ای در نظر بگیرید. شاید این اخبار را به عنوان مسکونی بورس کالا جلب کرده باشد ، یا شاید آن را در نقشه ای که هنگ کنگ را به سرزمین اصلی پیوند داده است ، متوجه شده باشید. شنژن اما اخیراً یکی از موضوعات داغ در بازیافت زباله بوده است.

 

شنژن یک کلان شهر تقریباً غیرقابل کنترل است که باید دائماً در برابر تغییرات غیرمنتظره واکنش نشان دهد تا به آشوب نرسد. یکی از تصمیمات جالب بسیاری که در شهر اتخاذ شده است – و دلیل اینکه شنژن نقطه بحث در تجارت زباله هاست – این است که بزرگترین کارخانه زباله و انرژی در جهان را احداث می کند. طی چند سال ، یک سوم زباله های ایجاد شده توسط 20 میلیون نفر از ساکنان شهر در یک واحد واحد به انرژی تبدیل می شوند.

زباله های شهری در کمتر از 10 سال دو برابر خواهد شد

ما سالانه 1.3 میلیارد تن زباله جامد شهری را در سطح جهانی ذهن سازی می کنیم و با توجه به رشد جمعیت ، شهرنشینی و افزایش طبقه متوسط ​​، پیش بینی می شود حجم جهانی تا سال 2025 دو برابر شود. استاندارد زندگی در حالی که منابع طبیعی مورد استفاده در تولید کالاها و محصولات در حال کاهش است. در این شرایط قابل درک است که برنامه محیط زیست و همچنین کلمات کلیدی کاهش ، استفاده مجدد و بازیافت از اولویت های اصلی جوامع آینده نگر به شمار می روند.

طی چند دهه اخیر ، در بسیاری از کشورها شاهد پیشرفت طبیعی بوده ایم. زباله های کنترل نشده و دفن زباله راه حل های پایدار برای حل مشکل زباله محسوب نمی شوند. بازیافت و استفاده از ضایعات به عنوان منبع انرژی ، از طرف دیگر چرخه عمر محصولات را افزایش می دهد و تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

اروپا راه را هموار کرد ، کشورهای آسیایی در حال پیشرفت هستند

برای مدت طولانی ، زباله نقطه پایانی چرخه عمر محصول بود. تمام تلاش خود را کردیم تا آن را از چشم بیندازیم. بعداً ، اروپای غربی و شمالی در عوض صرفه جویی در مصرف آن ، رهبری در تلاش برای استفاده از زباله را به عهده گرفتند. اخیراً ، کشورهای آسیای اقیانوس آرام و آمریکای شمالی نیز دچار خسارت شده اند. آنها سرمایه گذاری های زیادی را در فناوری سبز انجام می دهند تا بتوانند رشد اقتصادی را بدون خطر محیط زیست به خطر بیاندازند.

چین به سرعت یکی را انتخاب می کند و از دفن زباله ها فاصله می گیرد – به ویژه در کلان شهرها و دیگر مناطق پرجمعیت. ما شاهد هستیم که پیشرفته ترین گیاهان زباله به انرژی با ظرفیت های رکورددار جهانی با سرعت فوق العاده ای شلیک می شوند. سایر کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره نیز از روند زباله به انرژی حمایت می کنند و به ترتیب 77٪ و 24٪ زباله های خود را سوزان می کنند.

فناوری زباله به انرژی از دهه 70 بسیار طولانی شده است و امروزه امکانات مدرن به عنوان خنثی بنزین گلخانه در نظر گرفته شده است – با احتساب اجتناب از سوخت فسیلی CO2 ، اعتبارات انرژی حاصل از افزایش بازیافت فلزات برای بازیافت در طی فرآیند تفکیک ، و ، از همه مهمتر ، از انتشار متان دفن زباله جلوگیری می کرد. براساس آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، تقریباً از هر تن از انتشار CO2 برای هر تن از زباله های جامد شهری احتراق جلوگیری می شود.

توسعه به تدریج اتفاق می افتد

در طولانی مدت ، پیشرفت بازیافت زباله روندی خسته کننده و وقت گیر بوده است. سالها است که ما به فکر خود می افتیم که می توانیم از مشکلات زیست محیطی در طول زندگی خودداری کنیم. جوامع بهره‌برداری كامل از مواد را نادیده گرفتند و زباله را به عنوان بقایای بی فایده تلقی كردند.

آگاهی از محیط زیست و کاهش منابع طبیعی ذهنیت ما را متحول کرده است. در حال حاضر فرصت های استفاده مجدد و بازیافت از قبل در هنگام طراحی محصولات مورد توجه قرار گرفته است و کلمه اقتصاد مدور به تدریج از سخنرانی ها به سمت سیاست های عملی حرکت می کند. با وجود این ، با وجود تحولات مثبت در سراسر جهان ، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

با این حال خبر خوب این است که اگر کلانشهر چینی مانند شنژن ، که متاثر از رشد کنترل نشده جمعیت است ، تنها ظرف چند سال بتواند جهش کند ، توسعه در همه جا اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *