مانند سایر تجهیزات موجود در معدنکاری ، فیدرهای آپرون نیز باید به درستی اندازه گرفته شده و برای دادن حداکثر نتیجه انتخاب شوند. بنابراین چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این روند اندازه گیری و انتخاب فیدر آپرون به درستی انجام شده است؟ معیارهایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و چیزی بیش از محاسبات ساده نیاز دارد. در بخش دوم از سری مطلب های ما ، مارتین یستر به پاسخگویی به مباحث سوال برانگیز اندازه مناسب و انتخاب فیدرهای آپرون برای حداکثر بهره وری و بروزرسانی در هر کارکمک می کند.

 

هنگام اندازه گیری فیدر آپرون ، چه اطلاعاتی لازم است؟

هنگام اندازه گیری فیدر آپرون و سیستم درایو مربوطه (موتور) ، مانند بسیاری از تجهیزات در صنعت معدن ، تجربه و دانش در کل فرآیند با ارزش است. اندازه فیدر آپرون نیاز به دانش بنیادی در مورد داده های گیاه دارد تا بتواند معیارهای لازم برای “برگه اطلاعات برنامه” فروشنده را تکمیل کند (یا با این وجود فروشنده اطلاعات خود را دریافت می کند).

معیارهای اساسی که باید به اندازه مناسب فیدر پیش بینی شده باشد باید شامل نرخ خوراک (اوج و نرمال) ، مشخصات مواد (مانند رطوبت ، درجه بندی و شکل) ، حداکثر اندازه توده سنگ / سنگ ، چگالی انبوه سنگ / سنگ ( حداکثر و حداقل) و شرایط خوراک و تخلیه.

با این وجود ، گاهی اوقات می توان متغیرهایی را به فرآیند اندازه دهی پیش بند اضافه کرد که باید در آن گنجانده شود. متغیر اصلی اصلی که فروشندگان باید از آن بپرسند ، پیکربندی قیف است. به طور خاص ، طول برش قیف به طور مستقیم بالای فیدر پیش بند باز می شود. در صورت کاربرد ، این نه تنها یک پارامتر اساسی در اندازه گیری مناسب فیدر پیش بند ، بلکه سیستم درایو نیز هست.

 


تراکم “فله” – چگونگی تأثیرگذاری در اندازه گیری فیدر آپرون چگونه است؟

همانطور که در بخش اول گفته شد ، تراکم عمده سنگ معدن / سنگ یکی از معیارهای اساسی است که باید برای اندازه گیری مناسب فیدر پیش بند گنجانده شود. تراکم وزن ماده در یک حجم معین است و معمولاً تراکم فله به صورت تن / متر مکعب (T / M³) یا پوند / پوند مکعب (lbs / ft³) اندازه گیری می شود. یک نکته خاص که باید بخاطر بسپارید این است که تراکم فله برای دستگاههای پروانه استفاده می شود و مانند سایر تجهیزات پردازش مواد معدنی ، چگالی جامد ندارد.

بنابراین چرا تراکم فله بسیار مهم است؟ فیدرهای آپرون یک فیدر از نوع حجمی است ، به این معنی که از چگالی فله برای تعیین سرعت و قدرت (گشتاور) مورد نیاز برای استخراج یک تناژ مشخص در هر ساعت (tph) مواد استفاده می شود. از حداقل چگالی فله برای تعیین سرعت استفاده می شود و حداکثر تراکم فله قدرت (گشتاور) لازم برای فیدر را تعیین می کند.

برای نتیجه گیری ، مهم است که چگالی صحیح “فله” و از چگالی “جامد” برای فیدرهای آپرون استفاده نشود. اگر این محاسبات نادرست باشند ، این می تواند نرخ خوراک حاصل از فرآیند پایین دست را به خطر اندازد.


تعیین طول برشی قیف تغذیه آپرون

شناسایی طول برشی قیف یک مؤلفه اصلی برای اندازه گیری صحیح و انتخاب سیستم تغذیه پیشران و درایو (موتور) است. اما ، چگونه می توان این را تعیین کرد؟ طول برش قیف ابعادی از صفحه پشتی قیف در خط دامن تا نوار برشی واقع در انتهای خروجی قیف است. به نظر می رسد بسیار ساده است ، اما نکته مهم این است که این نکته را نباید با ابعاد بالای قیف که در آن مواد قرار دارد اشتباه گرفته شود.

هدف از یافتن این اندازه گیری از طول برشی قیف ، ایجاد خط هواپیما برشی واقعی از مواد و جایی است که مواد داخل دامن ها (مواد قیچی شده) از مواد داخل قیف جدا می شوند. مقاومت در برابر برشی مواد معمولاً بین ۵۰-۷۰٪ از کل نیرو / نیرو تخمین زده می شود. شناسایی نادرست طول برش منجر به قدرت کافی (تولید از دست رفته) یا قدرت بیش از حد (افزایش هزینه های OPEX) خواهد شد.

 

چگونه طول مطلوب فیدر آپرون خود را پیدا کنم؟

فاصله تجهیزات برای هر گیاه ضروری است. همانطور که در قسمت اول این وبلاگ ذکر شد ، فیدرهای پیش بند برای صرفه جویی در فضا می توانند بر روی یک شیب نصب شوند. انتخاب طول صحیح یک فیدر پیش بند نه تنها CAPEX را کاهش می دهد بلکه باعث کاهش مصرف برق و OPEX نیز می شود. اما چگونه طول مطلوب تعیین می شود؟

طول مطلوب یک فیدر آپرون یکی است که می تواند وظیفه مورد نیاز را در کمترین طول ممکن انجام دهد. با این حال ، در برخی موارد برای یک عملیات ، انتخاب فیدر ممکن است بخواهد برای انتقال مواد برای دستیابی به تجهیزات پایین دستی برای از بین بردن نقطه انتقال (و هزینه های غیر ضروری) کمی طولانی تر باشد.

برای تعیین کوتاهترین و بهینه ترین فیدر ممکن ، نیاز به انعطاف پذیری در چیدمان موقعیت قرار دادن پروانه پیش بند در زیر قیف است. پس از تعیین طول برشی و عمق بستر ، می توان از طول کلی فقط به اندازه کافی جلوگیری کرد تا در صورت عدم کارکرد فیدر از آنچه در اصطلاح “خود شستشو” نامیده می شود جلوگیری شود.

 

 

 

 

من به درستی فیدر پیش بند خود را انتخاب کردم! اما سیستم سیستم درایو من چطور است؟

انتخاب سیستم درایو مناسب برای فیدر پیش بند شما به عملکرد و اهداف فیدر بستگی دارد. فیدرهای پیش بند به گونه ای طراحی شده اند که با سرعت های متغیر قابل استخراج هستند تا از ذخیره و استخراج از پایین دست با سرعت کنترل شده سرعت برای حداکثر بهره وری تغذیه شوند. این ماده بسته به عواملی مانند فصل سال ، بدنه سنگ معدن یا الگوهای انفجار و مخلوط بستگی دارد.

دو نوع درایو که برای سرعت های متغیر مناسب هستند ، یک درایو مکانیکی با استفاده از گیربکس گیربکس ، موتور وظیفه اینورتر و درایو فرکانس متغیر (VFD) یا موتور هیدرولیک و واحد قدرت با پمپ متغیر است. امروزه ثابت شده است که درایوهای مکانیکی با سرعت متغیر به دلیل پیشرفت در فناوری ، سیستم درایو ارجح هستند و از نظر CAPEX دوستانه تر هستند.

سیستم های درایو هیدرولیک جای خود را دارند ، اما به عنوان گزینه ایده آل بین دو درایو متغیر دیده نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *