بازیافت فلز – مانند بازیافت زباله – در یک نقطه عطف در چین قرار دارد. این امر به دلیل ممنوعیت واردات اخیر و مالیات سنگین واردات ، به دلیل افزایش دسترسی به قراضه منسوخ و تلاش کشور برای بهبود قابلیت های بازیافت موضوعی خاص است. با ادامه مهاجرت مردم به شهرها و  افزایش درآمد متوسط ، مواد معدنی و فلزات بیشتری برای زیرساخت ها و کالاهای جدید استفاده می شود و ضایعات بیشتری در دسترس قرار می گیرد. ضایعات فلزی ماده اولیه ارزشمندی است زیرا می تواند دوباره و دوباره قابل بازیافت و استفاده مجدد باشد.

صحبت های زیادی در مورد توقف توقف واردات زباله در سال 2019 مطرح شده است. علاوه بر این ، چین از اواسط سال 2019 نیز واردات فلزات آهنی و غیر آهنی مانند قراضه مس و آلومینیوم را ممنوع کرده است. دستور کار 5 ساله شامل اهداف ویژه ای برای توسعه امکانات بازیافت ، هدایت شده از دلایل اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی است. معنی این همه بازیافت فلز در چین چیست و بیشترین تأثیرات را از کجا می توان مشاهده کرد؟

1. بازیافت فلز افزایش می یابد

مقدار قراضه موجود در چین افزایش یافته و رشد خود را ادامه خواهد داد. به زودی چین به صادرکننده خالص فلز تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال ، فروش سالانه وسایل نقلیه مسافری فروخته شده در چین از سال 2009 تا 2018 از حدود 10 میلیون به 25 میلیون افزایش یافته است. تمام این خودروها باید در پایان عمر بازیافت شوند.

ما شاهد افزایش تعداد مراکز جمع آوری محلی و کارخانه های تولید قراضه خواهیم بود. مراکز جمع آوری کوچکتر ، جداسازی مواد اولیه را کنترل می کنند و از فروشندگان قراضه بزرگتر ، که مقادیر قراضه را تثبیت می کنند ، تغذیه می کنند. در این امکانات ، پردازش بیشتر صورت می گیرد تا ضایعات به فرم مورد نیاز آسیاب های فولادی یا سایر کاربران وارد شود. با افزایش تقاضا و مقادیر مواد ، ظرفیت تراز ، برش و خرد شدن بیشتر نصب می شود.

از سال 2017 ، عملیات کوره های القایی کوچک ممنوع شده است. این امر نیاز عمده ای در ساخت کوره های قوس الکتریکی (EAF) دارد که به فلزات قراضه متکی هستند. در نتیجه و به دلیل در دسترس بودن بیشتر قراضه ، استفاده از قراضه در ساخت فولاد از 11٪ در سال 2016 به 20٪ در سال 2018 افزایش یافت. هدف برای سال 2025 حدود 30٪ – و حتی بالاتر رفتن به جلو.

2. بازیافت پیشرفته در مناطق جدید گسترش می یابد

امروزه پیشرفته ترین مناطق بازیافت ضایعات فلزی در منطقه ساحلی شرقی از گوانگژو در جنوب ، درست تا پکن و تیانجین در شمال چین واقع شده اند. با این حال ، می بینیم که مناطق کوچکتر اما دقیقاً پیشرفته در مناطق شهری در نزدیکی کلانشهرها و از جمله شهرهایی مانند چنگدو ، چونگ کینگ و آنشان شروع به ظهور می کنند و نام معدودی را نشان می دهند.

3. تمرکز بیشتر روی عملکرد تجهیزات

بازیافت ضایعات پیشرفته در مقیاس بزرگ یک صنعت منطقی جدید در چین است. تاکنون اکثر تجهیزات بازیافت از محل تأمین کنندگان محلی تهیه شده اند ، زیرا قیمت تجهیزات مورد نیاز ظرفیت کمتری مانند قیچی و بالبرها یک عامل تعیین کننده است. با بزرگتر شدن عملیات ، پردازنده های بیشتر و بیشتر به دنبال نوع تجهیزات پیشرفته ای هستند که Metso برای شما فراهم می کند تا از ظرفیت بالاتر و عملکرد بدون دردسر اطمینان حاصل شود.

 

Scrap collection in China explained: Metal scrap like steel, copper and aluminium, is collected by small collectors who then manually separate the material. They cut longer pieces and bale the materials for easier transportation.

 

بسیاری از کارخانه های فولادی همچنین امکانات پردازش خاص خود را دارند – مانند گیاهان خرد کن و برش های بزرگ. ماده infid توسط پردازنده های ضایعات بزرگتر تهیه می شود و با محتوای آهن 90٪ تا 95٪ نسبتاً تمیز است. این کار باعث می شود کارخانه های فولادی بر روی ساخت فولاد متمرکز شوند و نگران نباشند مواد باقیمانده فرآیند خرد کردن را تشکیل دهند.

راه را برای بازیافت فلز کارآمد تر می کند

Metso برای بیش از 20 سال راه حل های بازیافت فلز را در چین ارائه داده است. در ابتدا با همکاری نمایندگی ها ، ما اولین شخص فروش اختصاصی بازیافت فلز را در سال 2005 به خدمت گرفتیم. امروز ، فناوری بازیافت فلز Metso به عنوان معیار بازار تلقی می شود. پرفروش های فعلی در میان مشتریان بازیافت فلز چینی ما شامل خردکن های تگزاس خردکن و ترازوهای LindemannTM هستند که مخصوصاً برای صنعت خودرو مناسب هستند. اپراتورهای تجاری بازیافت فلز Metso را به دلیل قابلیت اطمینان تجهیزات ، قابلیت پردازش زیاد و به موقع بودن و همچنین استحکام و کیفیت عالی فوق العاده انتخاب می کنند.

از آنجا که بازیافت در چین دنده ها را تغییر می دهد ، Metso نیز پیش می رود تا با توسعه عملیات خود ، از تغییرات بهتر پشتیبانی کند. این به معنای افزایش پشتیبانی مشتری ، تولید بیشتر محلی و توسعه زنجیره تأمین محلی است تا علاوه بر تجهیزات اصلی ، بتوانیم گیاهان کاملی از جمله نقاله ها و سیستم های هوایی را به همراه ساختارهای پشتیبانی همراه ارائه دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *