در یک کارخانه خرد کردن کاملاً مدرن ، تقریباً هر فرآیند تا حدی خودکار انجام می شود – از خرد شدن تا غربالگری، جمع آوری انبار و در آخر، بارگیری محصول نهایی برای حمل و نقل. یک معدن بسیار اتوماتیک ممکن است تنها تعداد معدودی از کارگرها نیاز داشته باشد. هنگام بازدید از یک دستگاه، اغلب مناطق مختلفی را پیدا می کنیم که با معرفی سیستم های اتوماسیون کاملاً جدید یا به روزرسانی موجود ، بتوان کارایی را بهبود بخشید.

 

هدف نهایی از اتوماسیون یک سیستم این است که هر دستگاه قادر باشد به جای اینکه در فرآیندهای دستی نگه داشته شود ، به طور مستقل و با ظرفیت کامل کار کند ، در حالی که همچنین بهینه کار با سایر دستگاه های کارخانه برای کاهش هزینه ها و سودآوری حداکثر است. با گفتن این حرفها ، مدیران معدن غالباً اهداف متفاوتی دارند. در حالی که برخی می خواهند نیروی کار خود را ساده تر کنند ، برخی دیگر ممکن است به دنبال از بین بردن خرابی ، تولید نوع جدید یا کیفیت بهتر محصول ، کاهش مصرف انرژی و یا صرفاً با تعمیر یا جایگزینی تجهیزات قدیمی باشند.

یکی دیگر از محرک های اصلی اتوماسیون ، ایمنی اپراتور است – برای مثال ، فرایندهای اتوماسیون می توانند با جابجایی کارمندان از محیط سخت محل کار به داخل اتاق کنترل ، به بهبود شرایط کار کمک کنند. این یک مزیت ثانویه برای آسانتر کردن استخدام با افزایش جذابیت معدن به عنوان یک محل کار است.

دلایل مختلف اتوماسیون بدان معنی است که هیچ راه حل استاندارد وجود ندارد. با راه حل بهینه سازی سایت Metso SiteBooster the اولین گام یک ممیزی کامل سایت است که به شناسایی نیازهای معادن کمک می کند و تعیین می کند که چگونه می توانیم ضمن در نظر گرفتن بودجه و وضعیت فعلی ، به آنها در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم. در زیر بخشی از مراحلی که برای کمک به ارتقاء عملکرد گیاهان دنبال می کنیم ، ارائه شده است.


مرحله ۱: بررسی قطعات در فرآیند خرد کردن

یک ممیزی سایت معمولی بسته به اندازه ، سن و وضعیت گیاه و همچنین پیچیدگی پروژه می تواند از چند روز تا هفته هر کاری را انجام دهد. اولین قدم بررسی هر یک از اجزای الکتریکی و سخت افزاری مورد استفاده است که عموماً یک یا دو روز طول می کشد و می تواند شامل جستجوی علائم سایش ، بررسی ضد آب بودن و اطمینان از مناسب بودن هر سخت افزاری برای هدف با تأکید بر عملگر باشد. ایمنی حتی اگر تجهیزات در حال کار هستند ، پیشرفت تکنولوژی می تواند در صورت خراب شدن قطعات یدکی را سخت کند.


مرحله ۲: تجزیه و تحلیل روند خرد کردن فعلی

بخش دوم ممیزی مشاهده نحوه عملکرد گیاه از جمله نحوه مدیریت جنبه هایی مانند راه اندازی ، بارگیری و خرابی گیاه است. هیچ روش استاندارد برای این کار وجود ندارد – ما باید با دیدن کارخانه در محل کار خود باشیم. این جایی است که تخصص ما شروع می شود. ما باید مشکلات واقعی پشت هر ناکارآمدی را شناسایی کنیم ، که غالباً اعتقاد مدیران معادن راجع به آنچه نیاز به اصلاح دارد مطابقت ندارد. به عنوان مثال ، هنگامی که یک مدیر از ما خواست برای نصب جریان سنگ شکن بزرگتر نصب کنیم ، حسابرسی ما متوجه شد که این مشکل در واقع ناشی از مدیریت ضعیف سطح قیف خوراک است. راه حل ما نصب حسگر سطح آنالوگ در قیف و مقیاس در تسمه نقاله بود که میزان تولید آن را ۳۰٪ افزایش می داد.

مرحله ۳: طراحی سیستم اتوماسیون خرد کننده جدید

روند طراحی می تواند چند ماه طول بکشد ، اگرچه این بین گیاهان متفاوت است. Metso دارای یک کتابخانه اتوماسیون با بلوک های کاربردی – جدیدترین مؤلفه ها و فرآیندی است که ما برای ساخت کارخانه جدید از آنها استفاده خواهیم کرد. ما سعی می کنیم تا حد ممکن بسیاری از این موارد را در به روز رسانی ها بگنجانیم ، اما مطمئناً هر سیستم مدرنی باید بتواند با تجهیزات موجود در گیاه هموار باشد. و همچنین از نظر سخت افزاری ، ممکن است ما نیز نیاز به به روزرسانی نرم افزار داشته باشیم ، به عنوان مثال برای اطمینان از اینکه ماشین ها فقط از یک رابط کاربری تنها دستوراتی را دریافت می کنند یا بارهای ماشین را بطور خودکار تنظیم می کنند. بخش عمده ای از کار ما این است که اطمینان حاصل کنیم که هر نسخه از مقررات قانونی جدید و جدید پیروی می کند ، زیرا ایمنی چیزی است که ما هرگز در مورد آن به خطر نمی افتیم.
مرحله ۴: هوشمند سازی ساختمان ، اجرای و شروع کار خرد کردن اتوماسیون گیاهان

راه حل نرم افزاری که ارائه می دهیم شامل دو مؤلفه است: سیستم کنترل عملیاتی (PLC) و رابط عملگر (SCADA). نیاز به اینها در مرحله طراحی ، با طراحی ، ساخت و آزمایش تکرار می شود ، تا زمانی که همه چیز را به درستی بدست آوریم. این جایی است که دانش متخصصان ما برای یافتن بهترین راه حل ممکن برای گیاه ضروری است.

یکی از مهمترین مزیت های Metso SiteBooster این است که تیم متخصصین ما – که شامل متخصصان راه اندازی ، کارشناسان اتوماسیون و مدیران پروژه می باشد – می توانند از جنبه های مختلف کارخانه پشتیبانی را ارائه دهند. هدف آنها رسیدگی به نیاز گیاهان در عین حال تعادل بین زمان ، کارایی و ملاحظات مالی است.

در حالی که هر مرحله از روند مهم است ، شاید حسابرسی سایت مهمترین ابزار برای اطمینان از موفقیت در مورد نیازهای اتوماسیون منحصر به فرد یک گیاه باشد. به نظر من این موضوع بسیار جالب است زیرا بدان معنی است که هیچ دو پروژه SiteBooster یکسان نیستند ، بنابراین همیشه یک چالش جدید برای حل وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *